Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaccinerar du dina höns?  (läst 12402 gånger)

bea

SV: Vaccinerar du dina höns?
« Svar #60 skrivet: 13 nov-08 kl 15:16 »
Jag vaccinerar inte...ännu och om jag bestämmer mig för att vaccinera så skulle det vara för att jag håller på med en extra utsatt ras och då skulle jag följa vaccinationsprogrammet och inte bara vaccinera mot ILT
 mina höns går fritt....dom kan ju i princip få in vilken sorts lus som helst! det gäller ju att vara observant! och behandla i tid om det händer...eller snarare när det händer för jag tror inte att någon kan ha ett långvarit hönsägande utan att drabbas av något smittsamt! Det är ju därför detta forum är så toppen ....hjälp och tipps obetalbart tycker jag!!!så om alla håller sig till fakta och inte dömmer! man vet ju faktiskt inte alltid bakrunden + att vi uttrycker oss ju alla olika vilket man kanske ska tänka på!!
Håller oxå med annette i bugared....jag köper oxå lite här och där ser ingen anledning att fråga om vaccin eller ej...pga att det kan ju vara bakåt de är vaccinerat alltså farföräldra djur ....och den jag köper av kan ju ha latent smitta utan att veta om någo!
Köper inte av människor som det inte känns rätt med och utgår ifrån att säljare som har något att informera om gör det ! ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

582 gäster, 6 användare (2 dolda)
Berberis, Allt i allo, huanengpulley, Septentrial

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser