Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Knivslöjd  (läst 7737 gånger)

Moraggarn

• -
Knivslöjd
« skrivet: 02 sep-08 kl 10:25 »
Någon som tillverkar knivar? Är sugen på att börja göra egna knivar,särskilt som jag styckar mycket så vore det lite "extra" att kunna tillverka sina egna knivar för detta ändamål.Även jaktknivar.Är det någån som har bra tips till en nybörjare samt tips på vart man kan få tag på bra material,kanske till och med till ett bra pris :)

Abhay

• If you could be me, who would you be?
    • -
SV: Knivslöjd
« Svar #1 skrivet: 04 okt-08 kl 17:38 »
Ruskigt bra infosida finnes här http://www.svenskkniv.se/
Marxism, i alla dess former, slutar alltid med: Förbud, förföljelse och förtryck.
Det är omöjligt att vara solidarisk med andras pengar!
Lata människor röstar på V.

mix

« Svar #2 skrivet: 01 nov-08 kl 16:57 »
Någon som tillverkar knivar? Är sugen på att börja göra egna knivar,särskilt som jag styckar mycket så vore det lite "extra" att kunna tillverka sina egna knivar för detta ändamål.Även jaktknivar.Är det någån som har bra tips till en nybörjare samt tips på vart man kan få tag på bra material,kanske till och med till ett bra pris :)

Antar att det inte är ok att göra reklam för egen hemsida här???? Men i så fall får väl mentor ta bort detta inlägg ;-)
www.mixfishing.se
Vi har dessutom kit från Karesuando till specialpriser om du mailar mig:-) (finns inte i web-shop men det är bra prylar för att komma igång...)
/Mix

Kajsa Kavat

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 17 mar-09 kl 09:27 »
Slöjd detaljer har både material och böcker- cd-skivor som ger dig tips och råd vid egentillverkning av knivar.Själv gick jag en knivkurs genom studiefrämjandet med en otroligt bra kursledare som heter Jan-Erik Skoog.Jag gjorde min egen kniv som har följt mig både vid fiske och på älgjakten.

Helena

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser