Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byte av tjänster  (läst 1008 gånger)

forestman78

• Södermanland
Byte av tjänster
« skrivet: 31 aug-08 kl 15:07 »
Hej!

Jag har ett torp från 1827 som ligger utanför Nynäshamn. På tomten står även en bagarstuga som även den är byggd 1827. Bagarstugan är timmrad men de understa stockarna är i mycket dåligt skick och måste bytas. Har tänkt gå en helgkurs som skansen ordnar i vår där man kan lära sig hur det går till att renovera gamla timmerhus. Jag har nämligen aldrig gjort det tidigare men är en ganska händig person.

För att klara detta arbete behöver man vara mer än en person. Jag söker genom denna annons en arbetskamrat. Har Du också ett timmerhus som ska renoveras kanske vi kan hjälpa varandra. Har Du något annat Du behöver hjälp med och är villig att hjälpa mig med att byta timmerstockar så byter vi tjänster med varandra och båda slipper lägga pengar på dyra hantverkare. Dessutom vore det ju trevligt att få jobba tillsammans med och lära känna en trevlig person.
Planen är att göra detta under några helger våren och sommaren 2009.

Hör av Dig om Du är intresserad!

« Senast ändrad: 10 sep-08 kl 15:43 av forestman78 »
Biodlande torpare med hund och gäss.

Christianko

SV: renovering av timmerhus
« Svar #1 skrivet: 01 sep-08 kl 19:21 »
Ja det er jeg........

Dela detta:

* Inloggade just nu

854 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser