Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu har vi fått vår dom...:(  (läst 2400 gånger)

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Nu har vi fått vår dom...:(
« skrivet: 22 aug-08 kl 23:34 »
Har varit hos veterinären och kollat upp gammelhunden.....Hon har haft problem med hård mage ett tag och nu vet vi vad som är galet!
Hon har en knuta i ändtarmen på ca 5 cm!
Med specialfoder,smärtlindring, viktnedgång(lite) och mer motion hoppas vi att hon kan vara med oss ett tag till.  :'(
Det hjälper inte att hon börjar bli gammal och grå. Jag trodde nog att vi hade många år kvar tillsammans. Nu vet vi inte alls. Vi tar en dag i sänder.
Jag har bestämt att så länge det fungerar och så länge hon inte blir lidande ska hon få leva. När hon blir sämre vet jag mycket väl vad som ska göras :'(
Men än orkar hon att leka och att jaga en och annan frisbee....Hoppas det håller i sig ett tag till. När sista dagen är här kommer jag sakna henne något otroligt. Vi har haft så mycket rolig tillsammans. Och de andra hundarna får bestämma vem som ska ta ledarrollen. Men än så länge är hon kvar hos oss, min gamla Nina.
Bor på min lilla gård med min stora familj!

johlin

SV: Nu har vi fått vår dom...:(
« Svar #1 skrivet: 23 aug-08 kl 00:26 »
Fy fan rent ut sagt.. Jag lider nåt oerhört med er.. Se till att tillbringa så mycket tid ni kan med er Nina nu! Miste min Zushi för ett tag sen, hon var iof 15 år, men jag vet hur ni känner! Kram
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

Kerstin Linnea

« Svar #2 skrivet: 23 aug-08 kl 10:20 »
Jag lider med er... :-\.
Min syster hade en flatcoated retriver som fick cancer i ändtarmen och hon var bara tå eller tre år gammal när hon fick somna in , hon kunde inte bajsa alls på slutet då tumören täppte till... :'(...

Crappy

• Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 23 aug-08 kl 11:07 »
....ibland är allt så orättvist. Njut varje sekund ni har tillsammans.

Charlotte

• -
« Svar #4 skrivet: 23 aug-08 kl 11:20 »
 Fy, vad tråkigt!
    Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #5 skrivet: 23 aug-08 kl 18:21 »
Tack för ert stöd!
Just idag är hon jättepigg, skulle tro att det beror på att hon fått sin första dos smärtstillande.
Glömde skriva att det är för att hon markerar lite smärta i höfterna som hon ska får medicin. Bara för att hon ska röra sig mer nu när hon ska går ner några kilo i vikt!
Efter att jag fick skriva av mig här och gråta en skvätt :'( känns det mycket bättre!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Dela detta:

* Inloggade just nu

471 gäster, 1 användare
Dha87

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser