Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nytt i flocken  (läst 679 gånger)

johlin

Nytt i flocken
« skrivet: 22 aug-08 kl 13:42 »
Hej!
Har en fråga. Det är så här att minsta grabben fick en höna å två kycklingar av sin farfar för lite sen.
Kan jag och i så fall när å hur utöka flocken med höns? Tycker att tre krakar ser lite lite ut..
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

johlin

SV: Nytt i flocken
« Svar #1 skrivet: 22 aug-08 kl 14:38 »
Jaha.. nobody knows? inte ja heller har aldrig haft höns, bara ankor som räven åt upp,15 st tog den på två timmar..
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 22 aug-08 kl 14:45 »
Är det hönans kycklingar? I så fall kan du ju prova direkt skulle jag tro. Hönan skyddar sina små. Men för smittorisken så hade det varit bättre att kläcka nya kycklingar och sätta in dem i gruppen, dem blir lättare sams oxå om dem växer upp tillsammans.
Lycka till.
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

johlin

« Svar #3 skrivet: 22 aug-08 kl 16:16 »
Nej det är vuxna hönor jag fått nys om och tänkte köpa, då är det inte nån bra ide?
by the way- tack för svaret

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
« Svar #4 skrivet: 22 aug-08 kl 22:41 »
Det är klart att du kan köpa hönsen!

Det blir troligen lite stök precis när de kommer och din höna ska bekanta sig med nykomlingarna men det är bara för att de ska göra upp om rangordningen. Köp en tup också så ska du se att han fixar resten. Typ att hålla orning och redan på sina donnor.
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Dela detta:

* Inloggade just nu

663 gäster, 2 användare
Christina Wallander, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser