Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vart är han på väg ....hem?  (läst 980 gånger)

Taggis

• vänner
Vart är han på väg ....hem?
« skrivet: 21 aug-08 kl 23:29 »
För ca 2v sen flyttade min ena tupp o en höna till en granne som bor ca 1,5-2km från mej .Nu har jag hört av en annan granne idag att hon sett en stoor röd tupp promenera på vägen  :o,då det bara finns dv.höns hos hennes granne o dom dessutom bara är i hönsgården så måste det ju vara min fd tupp!Så vad tror ni är han på väg hem igen eller vad ?När han bodde här har han alltid hållit sej hemma vid o aldrig tagit såna utflykter (han är kläckt hos mej)!
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Sally

SV: Vart är han på väg ....hem?
« Svar #1 skrivet: 22 aug-08 kl 00:02 »
Inte omöjligt...När Herman flyttade hem till oss så fick jag hämta honom en bit österut varenda dag i början. Han gick allt österut...olika långt beroende på hur lång tid det tog innan jag upptäckte att han saknades. Det gick dock över när han föll den bedårande Frida  ;). Nu går han ingenstans!

Sally
Går det...så går det!

Taggis

• vänner
« Svar #2 skrivet: 22 aug-08 kl 00:14 »
Då kanske han står här på gårdsplanen endag när man kommer hem  ::)!Har hört för ett tag sen att han inte är intresserad av sina nya fruar som han fått (2st) det är bara hönan han fick med sej han bryr sej om lockar på henne o pysslar med henne ,kommer dom andra nära jagar han bort dom !
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
« Svar #3 skrivet: 22 aug-08 kl 14:55 »
Åhhh, han är nog allt lite deppig, stackarn
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

Vurre

« Svar #4 skrivet: 22 aug-08 kl 23:12 »
Inte omöjligt...När Herman flyttade hem till oss så fick jag hämta honom en bit österut varenda dag i början. Han gick allt österut...olika långt beroende på hur lång tid det tog innan jag upptäckte att han saknades. Det gick dock över när han föll den bedårande Frida  ;). Nu går han ingenstans!

Sally

Då kanske namnet passar numer (Härman), annars hade du fått döpa om honom till Östen.
snus? vad är priset på en pris?

Sally

« Svar #5 skrivet: 23 aug-08 kl 12:03 »
Ja, kanske det! Jag fick honom eftersom han inte gick ihop med den tupp han delade flock med. Han är ett riktigt fynd. Lugn, trevlig, charmerande mot hönorna och en bra vakt. Och här har han inga problem med sina tupp-kompisar.

Sally
Går det...så går det!

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 3 användare (1 dolda)
skogaliten, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser