Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina underbara  (läst 1625 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Mina underbara
« skrivet: 16 aug-08 kl 23:37 »
Askungen
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

• Västergötland
SV: Mina underbara
« Svar #1 skrivet: 16 aug-08 kl 23:38 »
Askungen o Snövit
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 16 aug-08 kl 23:39 »
Törnrosa

Frances

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 16 aug-08 kl 23:40 »
Är det dom inte världens finaste?

Mina sprillernya nassar som jag handlat av Ardennervän idag. Jag är förlorad.... :-* Nu kommer jag inte ha tid att häcka här på alternativ längre..jag ligger i halmen i stian istället ;)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #4 skrivet: 16 aug-08 kl 23:58 »
Jösses vilka gullgrisar - man vill bara pussa på de där rosa trynena :)! Vad är det för raser, tänker på att de ser olika ut? Grattis till tillökningen, Frances.

Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Frances

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 17 aug-08 kl 00:01 »
Linderöd, fast ej genbanks.. Det är ju inte papper vi ska äta  :P

Inga

• Södermanland
    • Kennel Tarnmas
« Svar #6 skrivet: 17 aug-08 kl 00:07 »
Jag har väl aldrig sett något så sött  :)
höns, hundar & alpackor

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #7 skrivet: 17 aug-08 kl 00:10 »
Linderöd, fast ej genbanks.. Det är ju inte papper vi ska äta  :P

Spännande att en ras kan se så olika ut. Det är ju lite skillnad på den rödbruna och de prickiga liksom. Tycker du gör helt rätt i att bosätta dig i stian - det hade jag också gjort. Nassarna kanske saknar sin mamma ;)?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 17 aug-08 kl 00:13 »
De är verkligen supersöta! :-* Linderöd ska det va'! ;D Var ju lite sugen på ett gäng i den kullen, men det får vänta tills vi har grishuset i ordning :o. Kommer kanske förbi och stillar min abstinens endera dagen...

Hur gamla är de nu?
Självhushåll till nytta och nöje

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #9 skrivet: 17 aug-08 kl 10:33 »
Är det dom inte världens finaste?

Mina sprillernya nassar som jag handlat av Ardennervän idag. Jag är förlorad.... :-* Nu kommer jag inte ha tid att häcka här på alternativ längre..jag ligger i halmen i stian istället ;)

Grattis till tillökningen och välkommen till grisens fantastiska värld. :D
Underbart söta!
Nu för du väl skaffa dig en Laptop så att vi kan få rapporter direkt från stian. ;D
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #10 skrivet: 17 aug-08 kl 10:34 »
De är verkligen helt fantastiskt söta! Jag förstår att du vill gosa i halmen med de små liven ist för att hänga här inne. ;D

Linderödare är toppenfina, men jag hade nog fäst mig för mkt vid dem för att kunna äta dem senare... Är så blödig! Skulle inte kunna äta upp minisarna, och antar att de hade blivit samma sak med större grisar...  :-\

Djur jag skulle äta hade nog inte fått bli mina keldjur utan bara fått gå i en hage och fått mat i princip, annars hade jag inte klarat av det tyvärr! Kanske lät jag mig med tiden, vem vet!  ;D
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

morellen

• Västergötland
« Svar #11 skrivet: 18 aug-08 kl 16:09 »
så fina de är!

Dela detta:

* Inloggade just nu

495 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser