Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  björnbär i massor...  (läst 1305 gånger)

bea

björnbär i massor...
« skrivet: 12 aug-08 kl 13:07 »
Har fått ide torka kräm och saft har jag gjort.
Vad gör ni med era björnbär??
Tipps tages tacksammt emot :)
Gärna med recept!!

mvh Bea

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: björnbär i massor...
« Svar #1 skrivet: 13 aug-08 kl 13:57 »
Marmelad och sylt! Eller frys in som de är och ta upp till vintern och äta varma med glass.. :)
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Skågedalen

• -
SV: björnbär i massor...
« Svar #2 skrivet: 17 aug-08 kl 13:09 »
gör sylt, annars kan man ju inte äta Äggost :P
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser