Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sätt hänglås på era hönshus  (läst 3517 gånger)

Melica

SV: sätt hänglås på era hönshus
« Svar #20 skrivet: 03 sep-08 kl 22:48 »
Har kompisar vars katter tagit kycklingar, det är därför jag är lite rädd. (Men jag tror att det var mindre kycklingar).

En dag när jag och sonen var i hönshuset satt katten utanför och jamade (för att hon ville vi skulle gå in och ge henne mat). HAn ville att vi skulle ta in henne i hönshuset och visa på hönsen och kycklingarna. Jag höll henne i famnen,men hon tyckte att det var MYCKET obehagligt. Svansen var så långt in mellan benen som hon bara kunde få den. Hon vet mycket väl att hönsen är MATTES, och att hon skulle få problem om hon tar någon.  Så henne är jag inte så orolig för, men vi har en katt till... Han är en skicklig jägare, har tom hittat baktassarna från en harunge på bron när jag kom hem en gång. Jag är inte alls lika säker på att han respekterar att hönorna är mina.

Jag släppte ihop kycklingarna med de stora hönsen ikväll, får hålla tummarna att allt går bra när de går ut i morgon.
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

Dela detta:

* Inloggade just nu

616 gäster, 2 användare
javill, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser