Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sätt hänglås på era hönshus  (läst 3510 gånger)

fjäderfän

sätt hänglås på era hönshus
« skrivet: 11 aug-08 kl 09:49 »
nu har någon eller något vart inte och stulit mina 12 nykläckta kycklingar snyggt och prydligt hade dom öppnat lådan där dom bodde så nu blir det hänglås på mitt hönshus.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

yezzika

• Bohuslän
SV: sätt hänglås på era hönshus
« Svar #1 skrivet: 11 aug-08 kl 11:17 »
 :o
Inte klokt!

Igår så räknade jag syrrans antwerpenkycklingar (jag har hand om hennes höns för tillfället), det har hela tiden varit 24 st, igår var det plötsligt bara 19 st :o ???
Fattar inte, någon måste ha tagit dem oxå för jag har inte plockat ut några som dött.
Bor i det röda huset med man, 2 barn. Har 2 hästar & höns av raserna New Hampshire, Vorwerk

Prosit

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 11 aug-08 kl 16:37 »
Fruktansvärt! Har börjat med hänglås men glömmer tit som tätt att låsa. Nu blir det ändring på det!!!
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Vercinos

• Smedsgårds djurhörna
    • Småland
    • Smedsgårds djurhörna
« Svar #3 skrivet: 11 aug-08 kl 17:40 »
Det låter ju fruktansvärt!
Bor ni långt från ett samhälle? Själv springer ju mina lösa och så vill jag att det förblir. Men man blir ju rädd när man hör om hönstjuvar.
Gift 36-åring med fem barn, fyra hundar, fem Sv. lantrasgetter, två katter, tre marsvin, undulater, samt höns och fransk vädur.

fjäderfän

« Svar #4 skrivet: 11 aug-08 kl 17:48 »
djuren bor hos min svärfar på en gård en km från oss så det finns en hel del hus runt om kring så mycket möjligt att nån tycket mina rashöns va fina.

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #5 skrivet: 12 aug-08 kl 20:04 »
Här hos oss försvann det två unga vithättor (3mån). Jag vill inte tro att ngn har stulit dem, hönsen bor i ladugården alldeles nära huset, men jag kan inte förstå vart de kan ha tagit vägen annars. De kan inte ha tagit sig ut själva, och skulle de ändå gjort de hade de hamnat i ladugården där de inte är...  :-\ (Dessbättre är jag ganska säker på att de två försvunnavar tuppar...)
« Senast ändrad: 13 aug-08 kl 17:27 av vingklippt »
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #6 skrivet: 12 aug-08 kl 22:47 »
Men nej! Vilka typer det finns. Hoppas att vi alla ska slippa ondsinta kycklingstölder i framtiden.
ofrivilligt hönslös

AnnyLee

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 13 aug-08 kl 10:38 »
Men varför? Om man är intresserad av att skaffa sig höns av just den rasen kan man väl bara knacka på och fråga om man kan få köpa några kycklingar? Personligen skulle jag aldrig få någon glädje av mina höns om jag visste att de var stulna :(

fjäderfän

« Svar #8 skrivet: 14 aug-08 kl 18:47 »
nu har katterna erkänt mass morden på mina kycklingar.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #9 skrivet: 14 aug-08 kl 19:28 »
Hur gick det till? Själva erkännandet alltså?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

fjäderfän

« Svar #10 skrivet: 14 aug-08 kl 22:02 »
dom lämna halva sin päls i hönsnätet och så kom jag presis när en kisse drog.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #11 skrivet: 14 aug-08 kl 22:08 »
En gång hade min grannens hund sett en räv springa från gårdsplan i samband med dödsfall bland hönorna  ;D Det roliga var bara att hönan i frågan hade mött min yxa en liten stund tidigare, men det sa jag aldrig till grannen  ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
« Svar #12 skrivet: 15 aug-08 kl 00:53 »
FYYY Frances >:(
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

BK

• Västmanland
« Svar #13 skrivet: 16 aug-08 kl 09:32 »
nu har katterna erkänt mass morden på mina kycklingar.
Sådana katter har jag också :(   Kycklingarna får alltid gå i en inbrottssäker bur tills de blir så stora att de inte är intressanta för katterna längre.
Det är tråkigt när sådant händer, men ändå bättre än tvåbenta hönstjuvar.

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
« Svar #14 skrivet: 27 aug-08 kl 20:44 »
Har filmat en katt utanför min hönsgård där den patrullerar och gör utfall. Hoppas att jag ska lära mig att ta fram bilderna Så att jag kan visa dem.

Cecilia i Hillsjöstrand

• Ett trädgårdsland... i Hillsjöstrand!
    • Gästrikland
    • Ett trädgårdsland i Hillsjöstrand
« Svar #15 skrivet: 29 aug-08 kl 19:40 »
Själv har jag två hundar och tre katter...  ::) och ska snart skaffa dvärgkochin-kycklingar  ;D Förhoppningsvis kommer katterna lära sig att hönsen är ett stort no-no, jag kommer vara noggrann med att stänga ordentligt om dem så det inte blir några oväntade besök i hönsboxen.

Melica

« Svar #16 skrivet: 03 sep-08 kl 00:10 »
Jag funderar som bäst på när kycklingarna är stora nog för att vara ointressanta. Jag har just nu tre kycklingar som nog är ungefär 8 veckor, en av dem är mindre än de andra, de har en dvärgtupp till pappa. Har satt ut dem i en bur hos hönsen, men inte vågat släppa ut dem lösa än. Hur stora bör de vara för att klara sig ifrån katterna när de inte vaktas av någon höna?
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

carmen

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 03 sep-08 kl 17:25 »
Hej!

Jag har faktsikt funderat på varför inte mina katter rör mina höns eller kycklingar, de tar ju fåglar?

mvh
Carmen

Therese K

• Skåne
« Svar #18 skrivet: 03 sep-08 kl 17:35 »
Hej, jag har oxå funderat på detta.. Jag har 2 katter, den ena är rödd för hönsen och den andra tycket det är spännande, lite nyfiken typ, men ingen av dom har gjort några försök till att jaga dom eller komma in i hönshuset..
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Taggis

• vänner
« Svar #19 skrivet: 03 sep-08 kl 22:02 »
Mina 5 katter har aldrig tagit nån kyckling el höna heller,dom går inte ens i närheten av dom !Vänner som kommer hit blir alltid så förvånade över att hönsen,katterna & hunden inte jagar varandra.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Dela detta:

* Inloggade just nu

616 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser