Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Uppfödare av köttkaniner i Östergötland?  (läst 2219 gånger)

Pirella

• Östergötland
Uppfödare av köttkaniner i Östergötland?
« skrivet: 08 aug-08 kl 18:39 »
Hej alla!

Nu behöver jag lite hjälp...
Jag skulle vilja få igång en liten uppfödning av köttkaniner för husbehov. Jag har gjort det förut (för ca 15 år sen), och nu bor jag (tillsammans med sambon och dottern) i hus med stor tomt och bra möjligheter för liten, liten kaninfarm. Problemet är sambon... Han är en sån där som gärna äter kött från affären utan att blinka, men som förfasas över tanken att slakta såna söta, gulliga, ulliga och mysiga djur som kaniner. Jag försöker bearbeta honom, men jag måste säga att han är motsträvig.

Nu tänkte jag undra om det finns någon i Östergötland som föder upp kaniner till kött och som vi kanske kunde komma och hälsa på? Ingen "industri", kanske, utan nån som kör mer för husbehov. Kanske kunde jag få sambon på bättre tankar då? Vi har ju såna bra förutsättningar här, och jag kan inte se en enda nackdel med att föda upp kaniner!

Så - vem kan vi göra studiebesök hos?
Vem känner sig manad att omvända min motsträvige (och tämligen skenhelige) sambo?

Kerstin Linnea

SV: Uppfödare av köttkaniner i Östergötland?
« Svar #1 skrivet: 09 aug-08 kl 20:52 »
Säg till honom att kycklingen i affären är 8 veckor gamla snabbuppfödda saker som ofta bryter benen pga förr snabb tillväxt och ta med honom på besök hos grisbonde så han ser kultingarna som är julens skinkor.. ;)...Alla djur är ju söta....Men jag tror personligen att folk är lite försiktiga med studiebesök på grund av  personer som"djurens befrielsefront" och dylika typer....
Dom tänker så att det är elakt med försöksdjur så vi tänder eld på djustallet så dom grillas( hände i viby)
det är så mycket snällare....... ??? :-\....

tessiem

SV: Uppfödare av köttkaniner i Östergötland?
« Svar #2 skrivet: 09 aug-08 kl 22:35 »
Hej alla!

Nu behöver jag lite hjälp...
Jag skulle vilja få igång en liten uppfödning av köttkaniner för husbehov. Jag har gjort det förut (för ca 15 år sen), och nu bor jag (tillsammans med sambon och dottern) i hus med stor tomt och bra möjligheter för liten, liten kaninfarm. Problemet är sambon... Han är en sån där som gärna äter kött från affären utan att blinka, men som förfasas över tanken att slakta såna söta, gulliga, ulliga och mysiga djur som kaniner. Jag försöker bearbeta honom, men jag måste säga att han är motsträvig.

Nu tänkte jag undra om det finns någon i Östergötland som föder upp kaniner till kött och som vi kanske kunde komma och hälsa på? Ingen "industri", kanske, utan nån som kör mer för husbehov. Kanske kunde jag få sambon på bättre tankar då? Vi har ju såna bra förutsättningar här, och jag kan inte se en enda nackdel med att föda upp kaniner!

Så - vem kan vi göra studiebesök hos?
Vem känner sig manad att omvända min motsträvige (och tämligen skenhelige) sambo?

Hit är ni välkomna, har dock bara tre belgisk jätte och två nzr. dock bor de trevligt (om än inte i färdiga burar) och är trevliga. Vi bor i Kalbo (mellan simonstorp och rejmyre)

Dela detta:

* Inloggade just nu

658 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser