Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ålder för parning?  (läst 3493 gånger)

louise

• Gäst
SV: Ålder för parning?
« Svar #20 skrivet: 12 aug-08 kl 22:38 »
jaha, vad olika! idag fick han skrika en gång till, men sen ville honan inte mer. Det blev hsysterisk jakt i buren. Ska jag betrakta dem sem klara nu då å vänta på ungar?

Dandelia

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 13 aug-08 kl 08:05 »
Ja. Honan tycker sej vara färdigparad nu. Ta isär dom och låt henne förbereda sej för ungarna ifred från hanen. En del honor går fint att ha tillsammans med hanen efter parning, andra visar tydligt att "nu är det nog".

/Dandelia

Lena123

« Svar #22 skrivet: 14 aug-08 kl 13:19 »
Angående "knorrandet" så låter mina hanar ofta när de blir upphetsade/ivriga. De låter "bsss-bsss-bsss" och hoppar fram och tillbaka  hela tiden. Särskilt om jag släpper lös någon hona på gården och pojkarna är bakom galler i någon rasthage. När honan närmar sig en av pojkarna så börjar "surrandet/knorrandet" :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #23 skrivet: 08 maj-09 kl 09:10 »
Hur gammal kan en hona vara vid sista kullen då ?
3? 4? 5?
Jag har en lejonhuvad dvärgvädur jag misstänker kan ha blivit tjuvparad.Hon har haft ungar för ett år sen .
Hon är 4 år snart .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #24 skrivet: 08 maj-09 kl 09:21 »
Hur gammal kan en hona vara vid sista kullen då ?
3? 4? 5?
Jag har en lejonhuvad dvärgvädur jag misstänker kan ha blivit tjuvparad.Hon har haft ungar för ett år sen .
Hon är 4 år snart .
4 år är inga problem.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #25 skrivet: 08 maj-09 kl 10:44 »
Under alla år har jag haft två hanar som skrikit väldigt.

Edgar

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #26 skrivet: 08 maj-09 kl 20:31 »
4 år är inga problem.
Oki det var ju tur det ,, men hur gammla får dom vara högst då ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #27 skrivet: 09 maj-09 kl 00:36 »
Så länge hon är frisk och i gott hull är det ingen fara. Att hon börjar bli för gammal visar sig med mindre kullar, då kan det vara dags att låta henne gå i pension ;)
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

658 gäster, 2 användare
Renevatio1, Nannanas

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser