Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vettenkopp till grisar?  (läst 1242 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Vettenkopp till grisar?
« skrivet: 01 aug-08 kl 10:13 »
Planerar att ha två grisar med en hydda ute. är trött på att bära vatten, vattenkopp ska dom ha!

Vad har ni? Vilket funkar bäst?

Just nu lutar det lite åt en flottör-elkopp..eller helt enkelt en kran för påfyllning av vatten...
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

purex

• Östergötland
SV: Vettenkopp till grisar?
« Svar #1 skrivet: 03 aug-08 kl 23:53 »
Blir det inte dyrt att värma elkoppen på vintern ???

bladhis

• Västergötland
    • www.prastakvarna.se
« Svar #2 skrivet: 03 aug-08 kl 23:57 »
Mina två sabotörer hade haft sönder en vattenkopp på en vecka. Vattennippel har funkat väldigt bra. Tog inte alls lång stund för dem att lära sig hur den fungerade. Måste ju gå att lägga värmekabel ända fram till nippeln så är det nog frostsäkert också.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 04 aug-08 kl 07:39 »
Klart som fasiken det är dyrt!!! Men samma slang går även till hästar, får och kor..så det lär bli överkomligt..inte lägger jag ut värmekabel bara för två grisar inte  ;D Så pass skulle jag nog orka bära..eftersom jag nu bärt vatten i tre år åt dom övriga  ;)

Så du tror att det skulle kunna funka med en nippel..hmm.. funderade på det..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

bladhis

• Västergötland
    • www.prastakvarna.se
« Svar #4 skrivet: 04 aug-08 kl 08:24 »
Du slipper dessutom att göra rent en vattenkopp full gris grejor. Bar också vatten ett tag men de bara välte ut hinkar och kar hur jag än gjorde fast dem. Sen blev det nippel. Har knappt behövt tänka på vattnet sen, helt underbart.

Dela detta:

* Inloggade just nu

525 gäster, 1 användare
imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser