Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pris på vall på rot  (läst 6591 gånger)

Fordson

Pris på vall på rot
« skrivet: 31 jul-08 kl 08:12 »
Vad betalar man för vall på rot (kvalitet normal). Hela säsongen, dvs alla skördar.

Emmaibäcka

SV: Pris på vall på rot
« Svar #1 skrivet: 01 sep-08 kl 14:12 »
Vanligtvis ingenting, om bonden söker stöden så är han glad att någon sköter gärdet åt han...

Exotica

• Hejdeholms Gård
« Svar #2 skrivet: 01 sep-08 kl 14:23 »
Kollade gamla annonser på nätet och hittade 800 - 1000:-/ha, men kunde inte utläsa vad som ingick i detta pris (ekologiskt, flera skördar etc) då själva annonserna var raderade.
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

Fordson

« Svar #3 skrivet: 03 sep-08 kl 15:53 »
Vanligtvis ingenting, om bonden söker stöden så är han glad att någon sköter gärdet åt han...

Inte där jag bor, här finns inga gratisgärden. Jag blev mycket glad när jag blev erbjuden att köpa på rot.

Strajder

• Aspegården
« Svar #4 skrivet: 03 sep-08 kl 20:42 »
Har vid något tillfälle skänkt bort enstaka vallskördar pga tidsbrist. Osannolikt att någon häromkring (östergötland) skulle betala för en "normalvall". Har man gödslat eller på annat sätt lagt ner pengar så kanske man vill ha tillbaka detta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 2 användare
eremit1, torpjens

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser