Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äppelträd  (läst 904 gånger)

Nelle

• Blekinge
Äppelträd
« skrivet: 30 jul-08 kl 18:12 »
 Hej hej ;D
Jag har 2 jättefina kaninner kotte och snodas dom har jätte fina burar och jätte hagar som dom kan hoppa i kolla här :)
  (Klicka på bilden för störe ex..)

(Klicka på bilden för störe ex..)

Men jag har ett problem inne i enna hagen står ett äppel träd och kaninnen har börjat gräft så nära det.
Det kan inte vara så bra för det eller ???

Attes matte

• Jämtland
SV: Äppelträd
« Svar #1 skrivet: 30 jul-08 kl 23:35 »
Du kan ju alltid lägga ut kompostgaller runt trädet om du känner att äppelträdet är hotat. Då kan dom ju äta av gräset, men inte gräva så mycket. Men ta upp och flytta det ibland, annars är jag rädd att det växer fast i gräsmattan...  ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
« Svar #2 skrivet: 31 jul-08 kl 08:29 »
Eller gräv bort grässvålen 0,5-1 meter ut runt trädet, lägg dit en kraftig markduk, lite sand och på med vackra runda lagom STORA stenar (+kanske ett varv nät runt stammen för att "ninerna" inte ska ringbarka trädet).
Vackert, skyddar och behöver minimalt med skötsel för att hålla sig fint. Lekplats för kaninerna
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Nelle

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 31 jul-08 kl 18:29 »
Tack så mkt för tipsen :D :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

715 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser