Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Knallebygdens hönsbytardag 23/8  (läst 4516 gånger)

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: Knallebygdens hönsbytardag 23/8
« Svar #20 skrivet: 01 aug-08 kl 15:29 »
Hurra!
Idag har vi kollat upp Klehr65:s tips och Moa fick äntligen köpt, inte en utan tre, dvärghönor!!
Hon är så lycklig!

Tack Klehr65 för hjälpen!
Kommer på bytardagen ändå, den går ju inte att missa!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

anette i bugared

• -
« Svar #21 skrivet: 07 aug-08 kl 11:13 »
Är det någon här som skall till Örby och som har höns av stora raser att sälja. Skabbräven har äntligen skjutits och jag behöver skaffa nytt eftersom han hann ta större delen av min hönsflock innan vi fick stoppat honom.
Allt är av intresse och det behöver inte vara renrasiga hönor. Letar även tupp, mellanstor till stor.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #22 skrivet: 07 aug-08 kl 18:47 »
Om jag åker till Örby Anette, så har jag en bunt riktigt fina tuppar, femton veckor gamla nu, två sussexar, två australorper, en svart och en blågrå och tre plymouth rock.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #23 skrivet: 09 aug-08 kl 20:13 »
jag tror att jag har svårt att komma iväg till örby, men jag kommer att ha en del sussex att sälja och  vet ytterligare en tjej som har lite sussex att sälja den 30 augusti i väröbacka på bondens dag
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #24 skrivet: 23 aug-08 kl 17:03 »
Vad kom ni hem med??
Eller vad fick ni sålt??

Jag köpte tre söta ank-ällingar :-*, av rasen Khaki Chambell.
Ena dottern förälskade sig i en friserad kochin som hon köpte. Den har fått namnet Alma!

Bor på min lilla gård med min stora familj!

anette i bugared

• -
« Svar #25 skrivet: 23 aug-08 kl 19:50 »
Jag fick tag i 4 Maranhönor, 1 år gamla, så roligt !!! Ibland har man tur!!.
Sedan köpte jag ett helt gäng Moderna Engelska stridshöns, tupp+hönor+kycklingar av Medion, Tack, tack!!
Allt detta på mindre än en halvtimma ;) ;D.

Där fanns pärlhöns som såldes genast och massor av ungtuppar av olika raser som nog fick åka med hem igen. I övrigt var det mestadels dvärghöns i en massa varianter och väldigt mycket ankor.

Vann någon nåt på hönsbingon förresten 8)?
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.

LaPi

• Halland
    • Digeshults Farm
« Svar #26 skrivet: 23 aug-08 kl 20:49 »
Jag kom hem med en vit mignonanka, en gulblå columbia tupp och en söt gul liten dvärg kochin tupp  ;D
Men försäljningen var dålig! Sålde 3 mignondrakar och en myskälling  :-\ Så större delen av gänget kom hem igen. Bättre lycka nästa helg hoppas jag! Annars håller jag mig nog till "vanlig" försäljning. Det kostar ju att köra + att man köper en massa  8) *S*
Grattis till frissan, kikade på den oxå, men en liten kycklingtupp var bättre då mina kochin hönor fortfarande ligger i kläckaren  ;D

Vad kom ni hem med??
Eller vad fick ni sålt??

Jag köpte tre söta ank-ällingar :-*, av rasen Khaki Chambell.
Ena dottern förälskade sig i en friserad kochin som hon köpte. Den har fått namnet Alma!

Besök hemsidan för info och fina bilder.
http://farmen.digeshult.se

Gert

• Småland
« Svar #27 skrivet: 24 aug-08 kl 07:46 »
Jag fick tag på silverhalsad holländsk dvärg och svensk dvärg.

medion

• www.cupryjak.com
« Svar #28 skrivet: 24 aug-08 kl 18:31 »
Jag kom hem med orangehalsad tysk dvärgpar,3dvärgkochinhönor,en gammelsvensk dvärgtupp,svenska kråsduvor och turkiska tumlare... å jag som bara skulle sälja mina MES:ar  ::)
Håller höns,kaniner och duvor för utställning,sällskap och självhushåll.
Föder även upp balineser,javaneser samt har huskatt och schäfrar.

anette i bugared

• -
« Svar #29 skrivet: 24 aug-08 kl 18:36 »
Jag kom hem med orangehalsad tysk dvärgpar,3dvärgkochinhönor,en gammelsvensk dvärgtupp,svenska kråsduvor och turkiska tumlare... å jag som bara skulle sälja mina MES:ar  ::)
;D ;D ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

655 gäster, 1 användare
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser