Hej!
I en annan tråd skrev jag lite om att jag eventuellt var med en utekatt. Nu är det så. Men det bidde inte en, utan två.

Två stycken bondkatter på två år. Den ena på 3,2 kilo och den andra på 1,8 kilo. Som Helan och Halvan.

Vad jag har förstått så är de inte så välskötta. Har fått leta mat i soptunnor bland annat. Kastrerade och öronmärkta men inte vaccinerade. Intresset för katterna försvann nog med flickvännen.
I går blev jag ägare till båda.

Och här kommer det att finnas fri tillgång till Royal Canin Outdoor 30. (Och lite rökt skinka, leverpastej...)
Men min fråga är om de jagar på nätterna i alla fall? Fast de inte behöver det för att inte svälta ihjäl. Jagar katter även när de är mätta i magen?
Just nu sover den som varit hos mina närmsta grannar på sin nya sovplats i sovrummet. Har hämtat hit henne två kvällar i rad. Och i natt/morse fattade hon att hon bor här. Tror jag.

Den andra som varit här i några månader har gått och lagt sig på sin älskingsplats under logen.
I en av bodarna har jag satt en kattlucka. Där finns redan en frys. Och där kommer även ett element att stå brevid deras trälåda. Med värmepaneler (som studsar värmen utåt från panelen) för att göra det så varmt som möjligt för dem i vinter när jag är på jobbet eller borta.
/ Tant Jansson