Hej!
Firma Småskog lever i högönsklig välmåga. När jag nu kom hem från semestern upptäckte jag att min hemsida inte fungerade. Då Rixmail lade ned sin e-postservice den 1juni tvingades jag att byta e-postadress, vilket jag lade in på min hemsida och meddelade alla de som kunde ha intresse av det. Men jag glömde min webvärd, där hemsidan ligger. De skickade ut fakturorna för webplatsen till den gamla adressen och fick dem i retur. De kunde inte bekväma sig att titta på min hemsida. Så därför stängdes hemsidan den 1aug enlig deras uppgift. Men du frågor om Småskog redan den 20 juli. Var sidan stängd redan då: Jag tror inte Skogforsk har särskilt mycket av den verksamhet, som vi hade i Garpenberg på Småskogsgruppens tid. Men några av mina medarbetare bedriver viss småskogsforskning vid Högskolan Dalarna och några flyttade till Umeå och försöker hinna med viss forskning vid sidan av all undervisning. Men det är svårt att få pengar för tillämpad skogsforskning över huvud taget och ännu svårare för småskalig sådan. Jag har nu fått fakturorna och betalt dem omgåend och hoppas hemsidan snart är igång.
MVH /Gotthard Sennblad