Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Firma Småskog?.  (läst 2435 gånger)

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
Firma Småskog?.
« skrivet: 20 jul-08 kl 22:10 »
Vad hände/har hänt med "Firma Småskog" som bla brukade annonser här???

www.smaskog.com

Har dom "packat ihop" eller?.

Synd, isf!,,, de hade en hel del litterära alster av intresse.

Filip Skräplund

SV: Firma Småskog?.
« Svar #1 skrivet: 20 jul-08 kl 22:18 »
Verkar så, men boken Skogsskötsel finns kvar på Åter's bokklubb.

Jag tror Skogsforsk har tagit över det mesta av verksamheten från SLU i Garpenberg, vars tidigare chef startade firman Småskog.

Det finns en del läsvärt även där: http://www.skogforsk.se/templates/SF_ProductStart____22841.aspx?sm=2&cri=22841&lipm=1

men jag saknar inriktningen på småskogsbruket som fanns i tidskriften Småskogsnytt, som gavs ut av SLU.

« Senast ändrad: 08 aug-08 kl 02:58 av Filip Skräplund »
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Lainde

• -
« Svar #2 skrivet: 06 aug-08 kl 13:26 »
Tack för svaret!.

Småskog

« Svar #3 skrivet: 21 aug-08 kl 15:23 »
Hej!
Firma Småskog lever i högönsklig välmåga. När jag nu kom hem från semestern upptäckte jag att min hemsida inte fungerade. Då Rixmail lade ned sin e-postservice den 1juni tvingades jag att byta e-postadress, vilket jag lade in på min hemsida och meddelade alla de som kunde ha intresse av det. Men  jag glömde min webvärd, där hemsidan ligger. De skickade ut fakturorna för webplatsen till den gamla adressen och fick dem i retur. De kunde inte bekväma sig att titta på min hemsida. Så därför stängdes hemsidan den 1aug enlig deras uppgift. Men du frågor om Småskog redan den 20 juli. Var sidan stängd redan då: Jag tror inte Skogforsk har särskilt mycket av den verksamhet, som vi hade i Garpenberg på Småskogsgruppens tid. Men några av mina medarbetare bedriver viss småskogsforskning vid Högskolan Dalarna och några flyttade till Umeå  och försöker hinna med viss forskning vid sidan av all undervisning. Men det är svårt att få pengar för tillämpad skogsforskning över huvud taget och ännu svårare för småskalig sådan. Jag har nu fått fakturorna och betalt dem omgåend och hoppas hemsidan snart är igång.
                                           MVH /Gotthard Sennblad

Filip Skräplund

« Svar #4 skrivet: 21 aug-08 kl 17:57 »
Det var kul att höra, då får jag väl upprepa mitt boktips om utmärkta tidningen Småskogsnytt när hemsidan kommer upp igen.
Raderade det när jag såg att sidan låg nere.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Lainde

• -
« Svar #5 skrivet: 31 aug-08 kl 21:33 »
Gott att höra, Sennblad!. 8)

Dela detta:

* Inloggade just nu

689 gäster, 1 användare
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser