Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vet ej vilken ras jag ska köpa!!!  (läst 1750 gånger)

VildaTilda

vet ej vilken ras jag ska köpa!!!
« skrivet: 17 jul-08 kl 12:55 »
jag ska förmodligen köpa en kanin om typ en månad(hoppas det finns nåt) och skulle vilja ha hjälp med att välja!!! det sak vara en mellan ras kan vara en liten ras oxå med uppotstående öron den ska oxå vara ganska fluffig eller nu vad man kallar det? om ni är uppfödare och har nån kanin som stämmer överrens med det här(ska oxå bo någonstans i skåne) skriv det då! tack om någon frågar //matilda
« Senast ändrad: 17 jul-08 kl 12:57 av VildaTilda »

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
SV: vet ej vilken ras jag ska köpa!!!
« Svar #1 skrivet: 17 jul-08 kl 21:33 »
http://www.freewebs.com/stjarnornas/
Här är en länk till en uppfödare som kanske har vad du söker....
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Solbakkenlias

• Solbakkenlias kaniner
« Svar #2 skrivet: 20 jul-08 kl 16:38 »
Her finner du oppfødere i alle raser http://z11.invisionfree.com/Kaninregister/index.php?act=idx
Så du kan ju titta på det!
Hilde Haakenstad
Glåmdak kaninforening
Norge

Meissner

« Svar #3 skrivet: 22 jul-08 kl 09:45 »
Vill du ha fluffiga kaniner kan ju en fuchs vara ett alternativ. Det är en pälstyp som finns på flera olika raser, tex hermelin och dvärgvädur (små raser). Pälsen är lång och rak över hela kroppen. Du kan ju också titta på lejonhuvade kaniner, en relativt ny ras, som har en "man" av krusig päls kring huvudet och ofta lite längre hår även kring bakdelen.

Angorakaninen är ett annat alternativ, men den kräver mer pälsvård. Den ska klippas ner 3 ggr/år, eftersom pälsen aldrig slutar växa. Av pälsen kan man göra garn och tillverka riktigt fina saker, så är du pysslig kanske det passar bra.

Teddy är också ett alternativ, den är långhårig över hela kroppen, men rakas inte som en angora.
Meissners Kaningård: www.meissners.se
Kontakt: anna@meissners.se

VildaTilda

« Svar #4 skrivet: 23 jul-08 kl 11:23 »
ok är teddy löwen en ren rasig ras har titta på den

Lantrasgården Nygårds

• Gästrikland
    • Lantrasgården Nygårds
« Svar #5 skrivet: 23 jul-08 kl 18:33 »
Hejsan!

Jag föder upp Lejonhuvad- och Gotlandkaniner!
Kanske lejonhuvad skulle vara något för dig!

Jag har just nu en kull som lev.klar!
5 st honor ; ))

mvh Lena

www.lantrasgarden.se

Bor på gård i Gästrikland! Vi har Gotlandskaniner, Lejonhuvade kaniner,Vaktlar, Hedemorahöns, katter, marsvin, hund, ankor och arabhästar!
www.lantrasgarden.se

Meissner

« Svar #6 skrivet: 23 jul-08 kl 18:39 »
ok är teddy löwen en ren rasig ras har titta på den

Nej, det är inte en ras godkänd för utställning, men det är däremot lejonhuvad kanin. Det är dock en ny ras som kan vara lite krånglig att avla på då det finns en hel del konstigt inblandat på dem vad gäller färger och håranlag (vissa lejon har knappt man alls, andra kan vara långhåriga över hela kroppen. Idealet är ju mitt emellan..)

Min kompis föder upp lejonhuvade i färgen brun zobel (ser typ lite grå-blå ut). Finns i Umeå, hemsida www.ronngarden.se
Meissners Kaningård: www.meissners.se
Kontakt: anna@meissners.se

VildaTilda

« Svar #7 skrivet: 24 jul-08 kl 12:33 »
skulle helst inte vilja ha en lejonkanin för min syster har redan en sådan å då tar jag nog en teddy löwen några förslag på vart jag kan köpa??

FridaH

• -
    • Körsbärsdalens Gotlandskaniner
« Svar #9 skrivet: 01 aug-08 kl 15:42 »
http://www.freewebs.com/jetaimeskaniner/index.htm

En uppfödare av bla teddylöwen som även har många länkar till andra uppfödare på hennes sida, om du klickar dig runt så kommer du säkert hitta något av intresse  :) Tänk bara på att rasen kräver relativt mycket pälsvård med borstning för att pälsen ska hålla sig fin och tovfri.

VildaTilda

« Svar #10 skrivet: 04 aug-08 kl 12:04 »
ok tack för hjälpen ska niog köpa en teddy löwen(om jaga får för mamma)  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

688 gäster, 3 användare (1 dolda)
Gröfre Slissing, addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser