Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lämplig klövklippartång?  (läst 1803 gånger)

louise

• Gäst
Lämplig klövklippartång?
« skrivet: 14 jul-08 kl 16:22 »
Vad ska man skaffa sig för tång till att klippa grisklövar? Den till fåren ser för klen ut.

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
SV: Lämplig klövklippartång?
« Svar #1 skrivet: 14 jul-08 kl 16:45 »
Har du hästar Lollo?
Jag använder verktången till fåren istället för sekatör.. tycker det är enklare.. och kan tänka mig att den skulle vara bra till grisarna oxå :)
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Fridolf2

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 14 jul-08 kl 17:47 »
Vi använder en sekatör av modell  ìnte allra billigaste´  funkar bra tycker jag..Klövarna är mycket mjukare än man tror :)

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #3 skrivet: 14 jul-08 kl 21:22 »
Jag använder också en "dyr" kvalitetssekatör.
Vet ej vilket märke. Jag har snott den av mina mamma. :-X  ;D

De med metall på båda skären är bäst och att skären är lite smalare.

Den översta är värdelös men den undresta är superbra!
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

louise

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 14 jul-08 kl 21:51 »
tusen tack för tips! "sekatören" till fåren är nog klenare än de på bilderna. Men min lilla Sabina är supersnäll så jag kan ju prova med den först. Men vad är det för fabrikat på dina gris-eva?

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #5 skrivet: 14 jul-08 kl 21:57 »
Men vad är det för fabrikat på dina gris-eva?

Det är ju det jag inte vet. Det står inget på den.
Jag har ju snott den av min mamma :-X

Men "Feskarn" (eller vad det märket heter :-[) borde vara bra med det finns säkert en massa andra bra märken också. ;)
Någon annan som har förslag?
« Senast ändrad: 14 jul-08 kl 23:10 av Gris-Eva »
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Vurre

« Svar #6 skrivet: 14 jul-08 kl 22:27 »
Min favoritsekatör heter nåt med Wolf, har också en annan, lite billigare och större.

En sektör ska ligga bra i handen, så vad som är bra varierar för olika personer. Kräv att få provklippa innan du slår till.

snus? vad är priset på en pris?

Dela detta:

* Inloggade just nu

684 gäster, 2 användare
ärt, Skägget

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser