Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blinningar på grisarna  (läst 1097 gånger)

AnnaPanna_is_back

Blinningar på grisarna
« skrivet: 09 jul-08 kl 21:02 »
Har era grisar problem med blinningar?

Kan inte märka att mina direkt lider av dem, men däremot är Chico helt sönderbiten. Han har bölder på hela kroppen.
Nu har han fällt sin borst med så de kommer lättare åt. Annars är det öronen som är mest utsatta. Belle har även hon fått bett på öronen.

Eftersom jag inte ser att de springer runt och försöker bli av med dem och de inte heller viftar på öronen när de sitter där och suger så lider de nog inte av dem, men jag tycker så synd om dem att de har betten.

De flesta av mina "grisvänner" har inte sett några bett på sina grisar. Därför var jag lite nyfiken på hur det är hos er!

:P

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
SV: Blinningar på grisarna
« Svar #1 skrivet: 10 jul-08 kl 00:22 »
En del av mina nassar har också bett, och jag har heller inte märkt att de störs så mycket av det. 
Jag har visserligen gyttjepölar i mina hagar, så det hjälper nog till att svalka och skydda dom så att de inte blir helt sönderbitna.
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

AnnaPanna_is_back

« Svar #2 skrivet: 10 jul-08 kl 10:46 »
Jo, jag har oxå gyttjepöl, men chico vill ju inte bli smutsig ;).

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #3 skrivet: 10 jul-08 kl 18:24 »
Som min Madicken då.  ;D
Hon går omvägar runt vattenpölar.
Behöver jag säga att hon verkligen hatar när det regnar och blir kladdigt. 8)
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

AnnaPanna_is_back

« Svar #4 skrivet: 10 jul-08 kl 20:08 »
Jag har tre olika grisar vad gäller smuts o vatten:
Belle - struntar i om det regnar, bara hon får vara ute och beta. Föredrar gyttja att svalka sig i, men kan vara i vatten om det är det enda som bjuds.
Chico - springer in när det regnar och älskar att duscha och bada, i vatten då förstås. Smuts undviker han...
Torsten - vill varken bada i vatten el. gyttja, men är ute när det regnar ibland. Bryr sig inte om smuts alls, han klampar i sitt bajs och i lera utan att blinka.

Dela detta:

* Inloggade just nu

548 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser