Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  KAN HÄSTAR O GETTER GÅ IHOP  (läst 1304 gånger)

moroten_89

• Skåne
    • stuteri akires
KAN HÄSTAR O GETTER GÅ IHOP
« skrivet: 07 jul-08 kl 18:24 »
Jag har en hingst som inte funkar ihop med andra hästar kan han då gå ihop med en get?
uppfödning av olika ankraser (löpänder,myskankor,samaragd,pilgrimsgäss m.m även shetlandsstuteri)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: KAN HÄSTAR O GETTER GÅ IHOP
« Svar #1 skrivet: 07 jul-08 kl 18:42 »
Det är ju en helt omöjlig fråga! Och dessutom är det väl inte helt ovanligt att hingstar inte kan gå ihop med andra hästar.. Har dom haft sin kompis eller flock sen barnsben brukar det gå bra..men en vuxen hingst bör man nog inte ens pröva..  att folk gör det.. ::)

Beror helt på hur han är. Springer han efter andra hästar och vevar med frambenen är det högst troligt att du sätter geterns liv på spel.. Men är han "bara hingstig" så kan det funka.  :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Abruzzo

« Svar #2 skrivet: 08 jul-08 kl 08:00 »
Mitt gamla fullblod är visserligen inte hingst,men han var duktigt förbaskad på dotterns getter som smet in till hästarnas hage.Han jagade dem med öronen slickade och jag är övertygad om att han hade skadat dem om han fått tag på dem.
Men nu har den ena geten flyttat hem till mig och nu funkar det jättebra.Geten går som han vill mellan fårens bete och hästarnas bete.

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #3 skrivet: 08 jul-08 kl 12:02 »
Jag har mina två valacker går med en flock Gutefår med bagge..

Dom har aldrig gått med får förr.. min ena häst visade bakdelen åt baggen en gång sen var det lugnt.. den andra hästen vallade hem dom några gånger i början men nu låter han dom vara..

Nu går baggen nästan hela tiden med hästarna och dom plockar på honom o han myser ;D

Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 2 användare
DaisyMalone, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser