Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad får du för mat  (läst 2196 gånger)

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
Vad får du för mat
« skrivet: 06 jul-08 kl 16:13 »
Katten kom in med en levande gråsparvs unge häromdagen
var nu ute och hittade en halv fladdermus på trappan  :-X

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Alore

• Gäst
SV: Vad får du för mat
« Svar #1 skrivet: 06 jul-08 kl 18:27 »
Alltid lika spännande... Vi fick harpaltsöron en dag :( Annars brukar vår jägares gåvor mest bestå av sånt han själv inte vill äta, dvs magsäck, galla och urinblåsa från diverse gnagare.  :-X

Charlotte

• -
« Svar #2 skrivet: 06 jul-08 kl 19:25 »
Det absolut gulligaste jag hört i fråga om att katter ger sina ägare mat är något min mammas gamla, lite döva, stela gamla katta gjorde: Hon orkade väl inte jaga riktigt som förut så hon letade helt enkelt reda på en liten korvbit som min mamma slängt ut till fåglarna. Sedan satte hon sig på verandan och jamade sitt "fångstjam" tills mamma kom och beundrade den nyfångade korvbiten :-*
                                             Mvh
                                           Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

SarLa

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 06 jul-08 kl 20:08 »
Det absolut gulligaste jag hört i fråga om att katter ger sina ägare mat är något min mammas gamla, lite döva, stela gamla katta gjorde: Hon orkade väl inte jaga riktigt som förut så hon letade helt enkelt reda på en liten korvbit som min mamma slängt ut till fåglarna. Sedan satte hon sig på verandan och jamade sitt "fångstjam" tills mamma kom och beundrade den nyfångade korvbiten :-*
                                             Mvh
                                           Charlotte

Haha .. snutte vad sött  ;D
Alltid lika spännande... Vi fick harpaltsöron en dag :( Annars brukar vår jägares gåvor mest bestå av sånt han själv inte vill äta, dvs magsäck, galla och urinblåsa från diverse gnagare.  :-X
oj   :o harpaltsöron .. attans han/hon måste vara snabb

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Alore

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 06 jul-08 kl 23:25 »
Haha .. snutte vad sött  ;Doj   :o harpaltsöron .. attans han/hon måste vara snabb

Eller hur! Min man såg honom (katten alltså) komma struttandes över ängen med harpalten i munnen. Han fick ha huvudet uppböjt och ta jättekliv för att ens kunna få med den hem, men sen var han stolt i flera dagar :D Inte så roligt för mig som fick plocka bort öron, tassar och svans från hans matplats dock.  :-X

anette i bugared

• -
« Svar #5 skrivet: 06 jul-08 kl 23:29 »
Hade en katt som bar hem mat till mig varje gång jag var gravid. Vaknade flera gånger av att katten släpade in döda möss under täcket till mig när jag låg och sov. Nisse :-* :-* :-*
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

SarLa

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 07 jul-08 kl 08:00 »
Hade en katt som bar hem mat till mig varje gång jag var gravid. Vaknade flera gånger av att katten släpade in döda möss under täcket till mig när jag låg och sov. Nisse :-* :-* :-*
:o :-X

ioförsig bra att maten lades där den hittas.
när vi var små hade vi en liten jägerska som gömde maten under sängen.
 :-\

anette i bugared

• -
« Svar #7 skrivet: 07 jul-08 kl 09:28 »
:o :-X

ioförsig bra att maten lades där den hittas.
när vi var små hade vi en liten jägerska som gömde maten under sängen.
 :-\
När jag inte väntade barn gömde han sina byten i våra skor.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #8 skrivet: 11 jul-08 kl 14:53 »
Haha .. snutte vad sött

Korvsnutte.... ;)

Sia

• Dalarna
« Svar #9 skrivet: 19 jul-08 kl 23:35 »
Hmm, roadkill, dvs påkörd ekorre.
Lyckades rädda en hakspett ur min jagande väns käftar för några veckor sen, taskigt kan tyckas, men hon får ju faktiskt annat att äta ;)
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #10 skrivet: 19 jul-08 kl 23:42 »
Idag fick vi en fin ekorre. Tack kisse!  :-\

Sia

• Dalarna
« Svar #11 skrivet: 19 jul-08 kl 23:47 »
 :o Men är det inte olagligt att jaga ekorre? :o
Och om hund räknas som ett vapen så borde väl katt göra det också?
Inte visste jag att du var en tjuvjägare Gruff ;)
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

SarLa

• Västergötland
« Svar #12 skrivet: 21 jul-08 kl 00:19 »
hm..  ::)

Möjligtvis Frasse fräs kan anses som vapen för den som vill klappa honom, om han inte vill själv

men jaktkatt?  ;D

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #13 skrivet: 22 jul-08 kl 07:44 »
Ja dessa djur............så omtänksamma  :-\ :)

Katten Arne fångar inte så många möss ::) men ekorrar kan gossen släpa hem :-\.
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

SarLa

• Västergötland
« Svar #14 skrivet: 24 jul-08 kl 17:11 »
Mer kopparormar  :-X :-\

hanzzon

• Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
« Svar #15 skrivet: 28 jul-08 kl 16:20 »
Våra två jägare brukar komma in med ekorrar.
Det gör mig lite ledsen, då jag gärna har dem i träden omkring gården.  :'(
Förstår inte hur de lyckas???
Som tur är verkar det finnas gott om ekorrar häromkring.
Såg en liten unge igår  som sprang på marken för glatta livet när vi rullade upp på gården.
Då äkan man ju förstå iofs varför katterna tar dem, men när de kommer hem med fullvuxna ekorrar, då funderar man.

Alissa

« Svar #16 skrivet: 29 jul-08 kl 08:39 »
Min svärmors katt var en ivrig och framgångsrik fasanjägare, men eftersom han fått skällning istället för beröm 'gömde' han dem i sågspånet i vedboden, trodde han ... Långa stjärtfjädrar är svåra att gömma i sågspån ... och nysningarna som avslöjade var jägaren befann sig var också avslöjande ... Sågspån i nosen kliar!

Min ena katt gav mig näbbmus till frukost varje gång jag åt frukost i solen på sommarstugetrappan. Hon lade dem sååå stolt bredvid mig!

Taggis

• vänner
« Svar #17 skrivet: 29 jul-08 kl 09:19 »
Vår Sussie kom precis högljutt in traskande me munnen full  :o,såg först inte vad de var men när hon släppte det var det 2 st flygfärdiga fågelungar  :'( (blå gula vet ej vad dom heter)!! Hur hon lyckats få båda på engång kan man undra ,men hon har väl fått ett rejält tag om båda i boet .Såå jag tog ut dom för ska dom ätas får d göras utomhus men då går kisse bara o luktar på dom sen går hon in !
Jaha o nu gnäller hon vid dörren så hon vill väl kolla om dom ligger kvar
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Dela detta:

* Inloggade just nu

480 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser