Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  göra egna möbler från naturen  (läst 4934 gånger)

miinax

göra egna möbler från naturen
« skrivet: 27 jun-08 kl 20:18 »
någon som har gjort eller har tips på något man kan gör sjäv. tex ett bord av grenar/stubbar/stenar eller annat man kan hämta i naturen. gärna bilder om någon har.

Humle

• Västerbotten
SV: göra egna möbler från naturen
« Svar #1 skrivet: 28 jun-08 kl 09:13 »
Resultatet brukar i regel se väldigt enkelt ut men det krävs mycket kunnande för att få till det till synes enkla :).

Här är lite tips http://www.anderslindberg.com/
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Tapio

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 28 jun-08 kl 11:20 »
Halaj!

Det där med att göra möbler av timmer verkar vara en stor grej i usa.
Jag föreslår att du gör en sökning på log furniture.
Det finns hur många sidor som helst att få inspiration från.

Jag gillar denna sidan, med grejer gjorda av rötter:
http://www.1cabinfurniture.com/root.html

jag blev änna lite sugen själv nu när jag tittade runt på nätet. Jag har några stubbar liggandes...

//T

fyrdörrarsstolpe

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 28 jun-08 kl 12:08 »
ja en bänk att sitta på ute är inte fel , gärna en kluvenstock som sitt bräda..... kom ihåg från min barndom en gubbe som hade såna ljugarbänkar... nu väcktes mitt barndomsminne till liv... dom stod i en underbar syrenberså,, man känner nästan hallonsaft o bullsmaken i munnen ahhhhhhhhhhhhhhhhh..

hasseh

• Småland
« Svar #4 skrivet: 14 sep-08 kl 22:46 »
Hej!
Hur är det att göra t ex lampfötter av sten, dvs borra för elsladd och lamphållare. Och hur målar man eller lackar man stenen?

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #5 skrivet: 14 sep-08 kl 23:16 »
Min fars farbror hade gjort några fantastiska stolar av stammar som vuxit krokigt som i en spiral liksom. Svårt att beskriva hur de såg ut. De var jättefina, men tyvärr inte så särskilt bekväma. Undrar om de finns kvar?

Dela detta:

* Inloggade just nu

777 gäster, 2 användare (1 dolda)
mannen33

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser