Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Välta gräs eller inte...  (läst 3519 gånger)

Ulric Eriksson

• Gäst
Välta gräs eller inte...
« skrivet: 27 jun-08 kl 12:18 »
Ute är det kanonväder... Svenskan lovar värmebölja... SMHI lovar regn lördag, måndag, tisdag... När skall man våga slåttra...

Blir inte bättre av att jag börjar jobba på måndag, då blir det inte precis mera tid för sådant.

Sano

• Bohuslän
SV: Välta gräs eller inte...
« Svar #1 skrivet: 27 jun-08 kl 12:41 »
Samma problem här... Jag väntar nog t lör/sön och håller koll på prognosen. Hellre sent hö än blött hö...
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Byracka

• -
« Svar #2 skrivet: 27 jun-08 kl 17:53 »
Jag trodde ni slåttrade innan midssommar?
Men det var kanske första satsen?
Hur som helst tycker jag det verkar vara ett osäkert vädersystem just nu, vilket innebär att lokala skurar styr höskörden utanför människors försorg. Kan man vänta med höskörden skall man det, antingen kommer högtrycket eller så är det lika illa som det är nu. Det enda man förlorar i det är en viss proteinhalt, å andra sidan blir det större skörd.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 27 jun-08 kl 20:45 »
Vi har mera...

Dragstång 4.0 sitter i alla fall på plats på slåttermaskinen nu. Åska nyss, inget regn men gräset får stå kvar tills vädret vet vad det vill.

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #4 skrivet: 03 jul-08 kl 22:16 »
Hur har det gått Ulric? Hökörning för fullt?
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 3 användare
Själv är bäste dräng, addebadde, Soffpotatis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser