Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nya småttingar???  (läst 921 gånger)

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
Nya småttingar???
« skrivet: 26 jun-08 kl 08:49 »
Hur fort efter kullen vill honan skaffa nya små?
Den 28 maj kom mysankan hem med 8 små,nu är
dom 2 kvarvarande drygt 1 månad och hon börjar varndra
åt det hållet som hon låg på ägg sist...
Är det redan dax eller kollar hon läget tro?
Jag har inte sett att hanen har varit på henne ännu,han tycker ju att hon
är vansinigt snygg förstås,tjattrar och uppvaktar men inte mer..vad jag sett
Min första kull så jag är helt ny på detta.
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
SV: Nya småttingar???
« Svar #1 skrivet: 31 aug-08 kl 11:33 »
Kan ju bara berätta det att för ca 10 dagar sedan kom ankmamma nedspatserande med ett nytt gäng bäbisar!!!
 13 stycken!!
Dom 2 syskonen som blev kvar från förra kullen, såg intresserade ut,skatorna tog ju tyvärr 8 st,så denna gång är mamma väldigt duktig,har 100 koll på dom små plus att vi har satt upp ett "tak" av bärnät över stenen de sitter/sover på så de har skydd från hungriga skator.
Efter att par dagar så fick även syskonen vara med de små så dom har hon försiktigt börjat att lita på o så får även pappan vara med på ett hörn men minsta lilla så tjuter hon till o alla små flyr...känns bra att hon lärt sej att vara vaksam! ska lägga ut foto så fort jag kan så ni får se de små underverken!! ;D
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

mimmimera

• Mimmis hemsida
« Svar #2 skrivet: 31 aug-08 kl 21:11 »
Visst är det härligt med "Bäbisar" ;)
Yes, foto vill vi se ;D
Läs det jag verkligen skriver och INTE mellan raderna...för där står ingenting.

Taggis

• vänner
« Svar #3 skrivet: 01 sep-08 kl 22:10 »
Jaaa vill se bilder på dom små  :)! :)Här blir det aldrig några  :( hos min myskis hona trots att hon kämpar på så duktigt!Börjar tro att det är dåligt krut i hanen  ::),nästa år ordnar jag andra ägg till henne .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Dela detta:

* Inloggade just nu

633 gäster, 3 användare (1 dolda)
skogaliten, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser