Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gris brutalt mördad!  (läst 4636 gånger)

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
SV: Gris brutalt mördad!
« Svar #20 skrivet: 14 jul-08 kl 22:13 »
Fy tusan... Men hur mår ett barn som gör ngt sådant innuti egentligen?  :'(
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

AnnaPanna_is_back

« Svar #21 skrivet: 14 jul-08 kl 22:18 »
Vad är det som får en människa att göra så här och sedan skryta med det?
Att vara 13 år idag måste vara fruktansvärt, men vad sjutton leder en mot sånt här!?!?

Överingenjör Johansson

• Ikonoklast.
« Svar #22 skrivet: 14 jul-08 kl 23:15 »
Nyss var det lynchstämning och nu är det synd om ungen? ???

Är barn inkapabla till att på egen hand utveckla s.k. ondska?
MVH
Överingenjör Johansson

Sommartorparn

« Svar #23 skrivet: 15 jul-08 kl 07:54 »

Egentligen räcker det med att vissa handlingar inte tolereras, vem som än har utfört dem. Därmed minskar risken att de som känner sig som "offer" eller "utsatt grupp" eller andra "synd-om" tror/vet att de ostraffat kan göra som de vill. Där jag bor är det mycket mindre tolerans mot brott (vem som än har begått dem!) och t o m de som har olika problem har fattat att lösningen är inte vandalisering och våld. (Det förekommer relativt sällan och blir i så fall en stor grej i media).

AnnaPanna_is_back

« Svar #24 skrivet: 15 jul-08 kl 09:40 »

Det är väl det första man känner; att man vill lyncha hela familjen. När ilskan har lagt sig kanske (förhoppningsvis) man funderar lite mer på varför det hände och hur förhindrar vi det igen.. Att kastas mellan olika känslor är väl helt naturligt!?

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #25 skrivet: 15 jul-08 kl 10:59 »
Jamen det är ju helt förfärligt det som hänt grisen, och skulle jag komma på ngn med att göra så med mina eller andras djur vet jag inte vad jag skulle ta mig till.  >:(

Men samtidigt, vad får ett barn att göra en sådan sak? Jag är faktiskt ytterst tveksam till hurvida ett friskt barn som har vuxit upp i en kärleksfull familj där MAN TAR HÄNSYN TILL och RESPEKTERAR VARANDRA, skulle göra en dylik sak...
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Genral von snajder

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 15 jul-08 kl 11:09 »
Jamen det är ju helt förfärligt det som hänt grisen, och skulle jag komma på ngn med att göra så med mina eller andras djur vet jag inte vad jag skulle ta mig till.  >:(

Men samtidigt, vad får ett barn att göra en sådan sak? Jag är faktiskt ytterst tveksam till hurvida ett friskt barn som har vuxit upp i en kärleksfull familj där MAN TAR HÄNSYN TILL och RESPEKTERAR VARANDRA, skulle göra en dylik sak...

det finns faktiskt nåt som heter................  ELAKA BARN.....  i alla andra religioner så fostrar man med stryk..

Dela detta:

* Inloggade just nu

532 gäster, 1 användare
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser