Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fodervärd sökes omgående!!  (läst 1375 gånger)

Kattamor

Fodervärd sökes omgående!!
« skrivet: 15 jun-08 kl 15:01 »
Jag har 2 getter (7 år), 2 ungbockar (11 mån varav en kastrerad), 2 killingar födda 28 april och 1 killing född 25 maj.  Ungbocken som inte är kastrerad kommer att bli det nästa vecka (v.25). Jag kommer givetvis också att sörja för att killingarna blir kastrerade när dom är gamla nog.
Jag söker fodervärd till dessa då jag faktiskt fruktar för deras säkerhet. Jag har nämligen en granne som terroriserar mig och som har hotat med att skada mina getter. Han har blivit polisanmäld för diverce saker som bl.a skadegörelse (skrivit HO*A på garageporten), försök till skadegörelse (slänger spik och skruv framför garageporten varje dag). Han har även klippt min telefonkabel och skickat hot sms för vilket han också blivit polisanmäld.
Jag kommer att flytta härifrån, men det blir tillfälligtvis till min pojkvän. Under tiden renoverar han mitt hus för att det sen ska säljas. Han måste sen dessutom renovera sitt eget hus som sen också ska säljas. Sen köper vi något litet torp nånstans där vi kan få ha djuren ifred!
Jag kan dock inte ha getterna hos honom då han bor mitt i ett villaområde. Det kan röra sig om 1-1,5 år som jag behöver fodervärd. Ersättning sker givetvis efter överenskommelse.
Hela skåne beaktas. Även Småland och södra delen av Halland.
Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig. Varje gång jag är hemmifrån målar jag upp ett senario där jag hittar mina vuxna getter skadade och killingarna stulna! Jag vågar knappt vara borta över natten. Detta är jättejobbigt! HJÄLP!

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
SV: Fodervärd sökes omgående!!
« Svar #1 skrivet: 15 jun-08 kl 17:09 »
Hej! gud vad tråkigt för dej att behöva fixa fodervärd till dina gullungar.....
Och vad hemskt för dej  med en sån granne.... fy fasen....
hoppas allt löser sej för er till det bästa, tyvärr kan jag inte hjälpa dej.
Hur mår emil jr??? Ha det gott... Kram
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #2 skrivet: 15 jun-08 kl 18:55 »
Blääää för såna grannar.  Se även PM
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #3 skrivet: 15 jun-08 kl 19:48 »
Oj hade de bara haft m3 status så hade jag lätt passat dom till dig nåt år eller två men jag kan inte ta hem nåt utan status då jag bor i reservat  med andra djur från en annan bonde och måste ta hänsyn till det.

Men Mmmm här på forumet har almogegetter utanfär Klippan och jag tror hon har gått om plats, hör med henne! Får du inte tag i henne så hör av dig, jag har tlfnummer.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Weija

« Svar #4 skrivet: 15 jun-08 kl 20:28 »
Jag håller till utanför Sävsjö i Småland och skulle kunna ta hand om ett gäng getter åt dig om du står för fodret och fraktar hit dem.
070 3091440

Kattamor

« Svar #5 skrivet: 15 jun-08 kl 20:57 »
Jag vill helst inte dela på dom. Det är två mammor och deras killingar. Det är bara en som inte är släkt och han kom när han var 8 veckor gammal. Dom är väldigt sammanknutna. Jag har pm:at "Mmmm" som finns utanför Klippan i Skåne. Väntar på svar från henne. Positivt som negativt. Jag har ditt mobilnummer och hör av mig om jag inte hittar någon närmare.
Kram

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 2 användare
pow, skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser