Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svart-vita getter, vilken ras???  (läst 2603 gånger)

Ulricaa

• -
Svart-vita getter, vilken ras???
« skrivet: 08 jun-08 kl 19:42 »
Kör var och varannan dag förbi en gård som har svart-vita getter, dom är vita fram och svarta bak eller möjligen tvärtom...nån som vet vilken ras det kan vara???
Kramisar Ulrica
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Ulricaa

• -
SV: Svart-vita getter, vilken ras???
« Svar #2 skrivet: 09 jun-08 kl 20:45 »
Finns det såna i Sverige??? :)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 09 jun-08 kl 22:13 »
Ja, det var någon här på forumet som hade. Om jag bara kunde minnas vem..... :-[

Weija

« Svar #4 skrivet: 10 jun-08 kl 21:52 »
jag har en sån bock vet tyvärr inte vilken ras det är ska skicka in en bild på han

Dollar

• Västerbotten
« Svar #5 skrivet: 11 jun-08 kl 11:43 »
Jag har getter som ser ut så där, dock inte med hornen så stora ännu då de bara är 1 år. Och de är mjölkgetter. så de är inte den där rasen....
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #6 skrivet: 11 jun-08 kl 13:09 »
Men vad du Dollar har för getter, har väl inget med vad getterna Ulricaa frågade efter heller  :)

Dollar

• Västerbotten
« Svar #7 skrivet: 11 jun-08 kl 16:15 »
Nej GRUFF... det var inte det jag menade heller utan att det behöver ju inte vara den rasen du tipsade om utan att det kan ju faktiskt vara en lantrasget :P
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Ulricaa

• -
« Svar #8 skrivet: 11 jun-08 kl 17:29 »
Dom har inte så långa horn och dom skulle kunna vara lantrasgetter om det finns nån sån lantrasget som ser ut så=) Har letat på nätet men hittade bara vansinnigt  :). Kan du inte skicka en bild på dina lantrasgetter???? :)

Dollar

• Västerbotten
« Svar #9 skrivet: 11 jun-08 kl 21:38 »
Det kan jag göra... måste bara få fast dom så det syns bra på kameran... Dom vill ju gärna stå på min näsa när man är i närheten  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser