Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svårt att sälja honkatter eller?  (läst 802 gånger)

Isolde

Svårt att sälja honkatter eller?
« skrivet: 31 maj-08 kl 09:03 »
Hej hej.
Har nu äntligen köpt en katt. Problemet e att jag ville ha en hankatt (lättare att kastrera) och den jag köpte katten av sa att de va de innan jag kom dit. Men så var det ju inte. Så min fråga är, är det svårare att sälja honkatter eftersom att folk alltid säger att det är en hane när man ringer? Har haft flera kompisar som varit med om detta. I och för sig så älskar jag det lilla livet lika mycket som om det skulle ha varit en hane men de va lite surt när man upptäkte att de va en hona när man kom hem.

Hade tänkt döpa katten till Sixten men nu när det är en tjej så behöver jag namnförslag:)

/Is
Nyexaminerad 18årig djurskötare med 12års "erfarenhet" av kor och getter, nybliven kattägare:)

Peace

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Svårt att sälja honkatter eller?
« Svar #1 skrivet: 31 maj-08 kl 12:35 »
Sickan?
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 31 maj-08 kl 15:17 »
kolla på namn tråden
många tips där

:)
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 01 jun-08 kl 01:43 »
Sigga?

Syrran köpte en kattunge för 3 år sedan som gick som "hona". Jag tyckte den såg lite konstig ut i rumpan, men den var hyperaktiv och det var svårt att se. Ett par dagar senare kunde jag dock konstatera att det antingen var en missbildad hona eller en hane ;).

Riktigt små ungar kan det vara lite svårt att se kön på för en "amatör" men de borde vara runt 10 v när de flyttar hemifrån och då kan man tydligt se skillnad.

Lycka till med din lilla dam, ni har mycket roligt framför er!

(Har 2 honor, mamma o syrran har hanar, och jag tycker inte det varit så stor skillnad på att kastrera dem. Honor kostar lite mer och operationen är större, men mina har återhämtat sig snabbt)
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Dela detta:

* Inloggade just nu

616 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser