Jag har fått låna en gammal kläckare.. och då menar jag gammal! Men sist den användes så kläcktes det då kyklingar iaf

Men detta va nu ganska länge sen, och den va ju som sagt gammal redan då.
Men nu till saken.
Jag får omöjligt in en stabil värme på denna stora maskin, hur jag än fipplar på med denna obegripliga manik, så svajar tempen upp o ner.
Nu kollar ju jag väldigt ofta, men en gång så va värmen uppe i 40grader, vad tror ni, är det bara att plocka ut äggen och kasta dom nu?
Den har även varit nere på runt 25grader, men det borde ju inte vara någon fara, eftersom hönan faktisgt kan kliva av äggen i bland?
Hur noga är det att det är en jämn temp hela tiden?
Jag tänker på att när hönan ruvar, så händer det ju att ägg kikar fram under henne, det måste ju bli lite temperatur växling då oxå?
Eller är det bara jag som försöker hålla hoppet uppe med önsketänkande här?
Uppe på kläckaren är den en lampa som lyser då värmen e på, och breved den sitter det som ett vattenpass på en stav med en mutter, med denna mutter så ska man då ställa in passet på lämplig temperatur, vilket är helt oooomöjligt har det visat sig.
Det finns även fyra hål på vardera kortände, som har pluggar i, antar att man ska kunna ta ur o i dom för att reglera värmen mer exakt?
Vääldigt tacksam om någon vill hjälpa och tipsa mig!