Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Benen bär inte ?!  (läst 1301 gånger)

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
Benen bär inte ?!
« skrivet: 28 maj-08 kl 22:07 »
Äntligen på dag 24 har den första kycklingen kommit ut, men den kan inte stå på benen.
Dom är inte spretiga men de bär bara inte den lilla kroppen. Vad ska jag göra? Har läst i nån annan tråd men hitar den inte. Hjälp mig och lilla pyckling. /Päran
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Taggis

• vänner
SV: Benen bär inte ?!
« Svar #1 skrivet: 29 maj-08 kl 09:16 »
Hur har det gått me den lilla ?Jag räddade en liten kyckling igår o det tog flera timmar innan den stod på benen ,det var som din,benen bar inte den lilla kroppen.Nu är den ok o ska alldeles strax få komma ut till sin mamma o 9 syskon  ;D.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 29 maj-08 kl 15:06 »
Jo jag lämnade den med sin mamma och idag så kommer den iaf framåt även om det verkar lite tungt men jag tror att den kommer att ordna upp sig. Men imorse när jag kom dit så låg där en till liten en, utanför mammas varma kropp, jag trodde den var död, alldeles kall och utsträckt, men den levdeoch efter tio minuters värmning i min hand så pep den som sitt syskon så även den är nu åter hon sin mor. Men av rädsla för att det händer igen så har jag flyttat dem till en box i stallet där jag har bättre koll. Å jag vill ju så gärna ha några till.

vad gjorde du med din lilla?
 /Päran

"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Taggis

• vänner
« Svar #3 skrivet: 29 maj-08 kl 15:42 »
Min lilla är en liten kämpe  :)!Jag upptäckte den igår morse under sin mamma ,skalet hade torkat fast på bla ryggen samt att "hakan" fastnat på magen antar att den inte lyckats ta sej ut ordentligt pga att där fanns 9 syskon oxå under magen (trångt).Jag tog bort vad jag kunde av skalet sen tog jag in den baddade den me ljumet vatten o torkade sen in i ägg kläckaren.Men när den väl torkat såg jag att den fortfarande hade som stelnat klister på rygg o nacke så då blev det ännu ett dopp i handfatet o sen in i kläckaren igen .
Idag på morgonen fick den komma ut till sin mamma o syskon igen .Igentligen kanske man skulle "tagit bort"den men jag hade inte hjärta till det ,när jag höll den i handen o den plirade på mej med sitt öga o pep då smälte jag  :-[.

Taggis

• vänner
« Svar #4 skrivet: 29 maj-08 kl 15:45 »
Så här såg h*n ut i morse när den skulle till mamma.

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #5 skrivet: 29 maj-08 kl 15:47 »
Oj vilken liten stackare, hoppas den klarar sig.  :)
ofrivilligt hönslös

Dela detta:

* Inloggade just nu

628 gäster, 1 användare
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser