Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vallskörd 2008  (läst 1831 gånger)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
Vallskörd 2008
« skrivet: 22 maj-08 kl 22:51 »
Har ni börjat slå ännu eller hur ser det ut? Kobonden i närheten slog sin vall närmast oss idag. Hade själv tänkt ta hö i år men, det dröjer nog bortåt en 3 veckor skulle jag tro. Hade en kille som putsade allt med slaghack för ett par veckor sedan. Lite sent men, det har varit för blött tidigare (i alla fall där det behövdes mest).
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Strajder

• Aspegården
SV: Vallskörd 2008
« Svar #1 skrivet: 23 maj-08 kl 08:36 »
Det ser ut att bli ungefär samma tid som i fjol (två veckor tidigare än normalåret). Här i östergötland har jag inte sett någon som börjat ännu. Vallprognoserna spår om ett datum runt månadsskiftet i vårt område  (http://www.freefarm.se/vall/).

Dela detta:

* Inloggade just nu

381 gäster, 3 användare (1 dolda)
Nataks, Humleblomster

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser