Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaktel kläckning  (läst 3442 gånger)

Prosit

• Södermanland
Vaktel kläckning
« skrivet: 10 maj-08 kl 08:57 »
Nu kläcks det i kläckaren och här är bild på resultatet!
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Potatisblomma

• Södermanland
SV: Vaktel kläckning
« Svar #1 skrivet: 10 maj-08 kl 10:56 »
Åh, vilka snuttepluttar  ;D
Blir det olika färger på dem också?
Landsflykting i storstan...

Prosit

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 10 maj-08 kl 12:12 »
Visst blir det det men jag är inte så bra på färgnamnen men föräldrarna är "Creme", bruna, grå, vit spräkliga i olika nyanser med brun bakgrund och med ljus bakgrund.

Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
« Svar #3 skrivet: 11 maj-08 kl 08:10 »
gud vad sött

måste bra fråga om termometern du har inne hos dom
vart har du köpt den?
e den bra?
jag antaratt det är en termometer iallafall  ;D

Kramis ulle
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 11 maj-08 kl 18:35 »
måste bra fråga om termometern du har inne hos dom
vart har du köpt den?
e den bra?
jag antaratt det är en termometer iallafall  ;D

Inte min termometer men jag tror det är denna: http://u3060.shellkonto.se/bilder/749.jpg
219 kr hos Högberga  :)

*spanar fågelprylar*

Prosit

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 11 maj-08 kl 21:19 »
Japp det måste vara den för det är där jag köpt den. ;) Nu är det fler! Osäker på hur många bara! De sista har tydligen torkat fast i äggen så vi har skalat några. De verkar må bra nu de flesta.

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 11 maj-08 kl 23:20 »
Fler  :o  ;D
Får hoppas på många hönor  ;) Låter lite läskigt att torka fast i ägget...

Vilken vattenautomat blir bäst, vanlig höns-modell eller gnagar-flaska med kula?

Prosit

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 12 maj-08 kl 18:57 »
Jag vet inte. De här kommer vara vana vid kula men man får alltid känsla av att de har svårt att få i sig tillräckligt med vatten. De måste kämpa hela tiden men sätter man in en automat så är de ju i alla fall inte törstiga. Flaskan är bra om man har trångt och det fort blir skitigt i vattnet. Både ock kan också vara bra.

Prosit

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 14 maj-08 kl 22:30 »
Nu är det 32 bebbar! Alla pigga och friska! Flyttade idag över dem till en större bur och nu när jag skulle ta ett kort på dem hade alla klumpat ihop sig i fel ände av buren - långt från värmelampan!! Där kunde den historian ha slutat!

Nu börjar de i alla fall få fjädrar så snart flyger de också!

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 15 maj-08 kl 09:46 »
Uj uj, vad det går fort  :)

Vad är det för vitt i röret på "frysbilden"?

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
« Svar #10 skrivet: 15 maj-08 kl 11:23 »
precis vad jag tänkte fråga oxå  :D
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Prosit

• Södermanland
« Svar #11 skrivet: 15 maj-08 kl 20:45 »
Det är fil blandat med vatten. Bra för bakteriekulturen imagen har jag hört! (men inte särskilt gott :P)

Dela detta:

* Inloggade just nu

567 gäster, 2 användare
Bokohammare, Ljunghonung

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser