Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myror på besök  (läst 1319 gånger)

Prussiluskan

Myror på besök
« skrivet: 03 maj-08 kl 23:16 »
Vi har fått myror på besök och skulle gärna vilja få dem att finna tillaka till sin ed istället för att söka sig in i huset.

Hur gör vi?

Vi ill inte använda giftiga preparat för att leda bort dem...

Tacksam för svar!

Taggis

• vänner
SV: Myror på besök
« Svar #1 skrivet: 20 maj-08 kl 09:24 »
Malen kanel eller vit peppar fungerar här hemma när myror dyker upp
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Melsäter

• Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
« Svar #2 skrivet: 23 maj-08 kl 03:00 »
Malen ingefära. Och se till att inga döda myrkroppar finns - de kommer för att hämta de sina.
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

LillaMor

« Svar #3 skrivet: 05 aug-08 kl 16:24 »
Det bästa jag provar är krossat äggskal. Har själv haft myror inne. Dom sov inte ens på vintern, bodde troligtvis i vår murstock, och den var ju varm och skön hela vintern.
LillaMor

LillaMor

« Svar #4 skrivet: 07 aug-08 kl 14:10 »
Provade för många år sedan kanel, och det funkade hyfset här, men det får man fylla på om det är utsatt för väta. Malen Kardemumma tar dödpå vissa myrarter. Äggskalen verkar hålla sig åtminstonde ett år...
LillaMor  ;)

Skågedalen

• -
« Svar #5 skrivet: 07 aug-08 kl 15:17 »
giftigt och giftigt..

Jag har strött aska runt huset där jag tror att myrorna kommer in och iår har vi inte haft någon endaste på besök...
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser