Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  raser bildtråd  (läst 10826 gånger)

sagatulip

• -
raser bildtråd
« skrivet: 24 apr-08 kl 19:11 »
jag har haft div "bonnkaniner" till och från i hela mitt liv, nu har jag en liten Börje som jag inte vet ett skvatt om utom att han varit "leksak" i flera familjer innan den sista familjen tröttnade och han kom till mig.
han är liten och gul och väldigt, väldigt söt men ras?
det skulle vara skoj att se er andras kaniner också och kanske lära sig lite fler raser på kuppen  ;)
Bara för att du inte är paranoid så betyder inte det att dom inte är ute efter dig!

sagatulip

• -
SV: raser bildtråd
« Svar #1 skrivet: 24 apr-08 kl 19:14 »
kanske bra om bilden kommer med oxå då   :-[
Bara för att du inte är paranoid så betyder inte det att dom inte är ute efter dig!

Hajjen

• Kaninuppfödare
    • -
    • Solbackens kaniner
« Svar #2 skrivet: 24 apr-08 kl 20:25 »
Här är en vuxen Holländsk kanin i färgen japantecknad gul-svart.

En unge i samma färg:

PatriciaM

« Svar #3 skrivet: 24 apr-08 kl 21:33 »
Hermelin i färgen Tan Svart

Lilla Chinchilla i färgen Chinchilla  ;D

Dvärgvädur i färgen Viltblå

Tysk Jätte Scheck i färgen svat-vit  ;)

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 24 apr-08 kl 23:28 »
En viltgrå Belgisk Jätte
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
« Svar #5 skrivet: 24 apr-08 kl 23:28 »
En viltgrå Dvärg Vädur
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

sagatulip

• -
« Svar #6 skrivet: 27 apr-08 kl 08:15 »
underbara bilder !

Bokdungen

• Skåne
    • Bokdungen.se
« Svar #7 skrivet: 03 maj-08 kl 16:53 »
Första bilden: Belgisk Hare är en kanin trots namnet. runt 3,5 kg underbart fin päls.

Andra bilden: Belgisk jätte är världens största kaninras på 8 - 10 kg, öronen på denna honan är ungefär 23 cm

Tredje bilden: Stora Silver 'svart' , en nyfiken unge, de föds svarta och sedan övergår pälsen till vit med svarta stickelhår. runt 5 kg.

Fjärde bilden: Stora silver 'svart' , vuxen hona med ett par av ungarna, ungarna kommer att få samma färg som mamman.

Maleficum

• Tizzy's Angora
    • Uppland
    • Tizzy´s angorakaniner och skrattduvor
« Svar #8 skrivet: 04 maj-08 kl 01:26 »
Angorakanin är min lilla dam.
Angora har en ullpäls som måste klippas minst fyra gånger per år. Den är väldigt mjuk och varm och sticks inte som fårull gör.
Alla mina bilder är för stora för tillfället så länkar till mitt webalbum istället.
Min angorahona Dafne både som oklippt och nyklippt och det där imellan
http://picasaweb.google.se/johanna.jardfelt/TurbosDafne
Sen ett album med hennes nio ungar i full färd med att bli långhåriga
http://picasaweb.google.se/johanna.jardfelt/Ungar18308
If fourteen people believe they were Cleopatra in a former life, does that mean that Cleopatra had split personality disorder?

Smile, it makes people wonder what your up to.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #9 skrivet: 05 maj-08 kl 08:36 »
Angorakanin är min lilla dam.
Angora har en ullpäls som måste klippas minst fyra gånger per år. Den är väldigt mjuk och varm och sticks inte som fårull gör.
Alla mina bilder är för stora för tillfället så länkar till mitt webalbum istället.
Min angorahona Dafne både som oklippt och nyklippt och det där imellan
http://picasaweb.google.se/johanna.jardfelt/TurbosDafne
Sen ett album med hennes nio ungar i full färd med att bli långhåriga
http://picasaweb.google.se/johanna.jardfelt/Ungar18308

Haha det var det sötaste, tror aldrig jag har sett en kanin med flytväst förut  ;D  ;D  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #10 skrivet: 05 maj-08 kl 09:44 »
Inga gotlandskaniner..det måste vi ändra på.. ;D

Bild 1: Blå hona på 7veckor.
Bild 2: Pearl Egern hona på 7 veckor.
Bild 3: Sparsamt gulbrokad och blåögd hona på 6 veckor.
Bild 4: Viltfärgad hona 1år.
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Maleficum

• Tizzy's Angora
    • Uppland
« Svar #11 skrivet: 05 maj-08 kl 18:51 »
Haha det var det sötaste, tror aldrig jag har sett en kanin med flytväst förut  ;D  ;D  ;D

Hon måste ju också vara säker på sjön ;) även om turen bara varade i ca fem minuter och det inte hör till vanligheterna utan endast gjordes för att få söta julkort ;) Hon verka dock trivas rätt bra men allra bäst gillar hon nog ändå att ha gräs under fötterna.
If fourteen people believe they were Cleopatra in a former life, does that mean that Cleopatra had split personality disorder?

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #12 skrivet: 06 maj-08 kl 08:49 »
Hon måste ju också vara säker på sjön ;) även om turen bara varade i ca fem minuter och det inte hör till vanligheterna utan endast gjordes för att få söta julkort ;) Hon verka dock trivas rätt bra men allra bäst gillar hon nog ändå att ha gräs under fötterna.

Hon verkar onekligen världsvan, roligt att se  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Shadow

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 06 maj-08 kl 10:11 »
Inte fullt så gamla gotlänningar! Födda igår morse!

sagatulip

• -
« Svar #14 skrivet: 06 maj-08 kl 15:32 »
åhh vad mycket fina kaniner det finns !!!  jättekul att så många lägger in bilder på sina små darlingar :-*

Maleficum

• Tizzy's Angora
    • Uppland
« Svar #15 skrivet: 06 maj-08 kl 21:09 »
Hon verkar onekligen världsvan, roligt att se  ;D

Om inte annat är hon sverigevan och resvan. Bor i skåne eftersom jag pluggar här men är i stokcholm lite då och då eftersom släkten bor där och sen är vi i bohuslän på somrarna eftersom vi har landställe där. i stockholm och på landet får man ju dessutom vara utomhus hela dagarna (bor tyvärr i lägenhet i skåne så då får man ju bara vara i vardagsrummet). Men hon älskar att få följa med och skutta runt i sele och liknande (till skillnad från förra jag hade som tyckte det var jätteläskigt).

Norrsken

• -
« Svar #16 skrivet: 06 maj-08 kl 21:42 »
En sak som slog mig när jag tittade på bilderna var att en angorakanin nog behöver vara lite tamare än andra kaniner. För att man ska kunna klippa pälsen ordentligt alltså! Jag tänkte tanken att kanske ha några angora nån gång i framtiden...
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Maleficum

• Tizzy's Angora
    • Uppland
« Svar #17 skrivet: 07 maj-08 kl 00:54 »
En sak som slog mig när jag tittade på bilderna var att en angorakanin nog behöver vara lite tamare än andra kaniner. För att man ska kunna klippa pälsen ordentligt alltså! Jag tänkte tanken att kanske ha några angora nån gång i framtiden...

Det underlättar ju ganska mycket att ha en tam och lugn kanin när man måste klippa den, ganska stor risk att råka klippa fel annars. Jag är helt fast i rasen iallafall! Helmysiga och just att man får så fin mjuk ull man kan göra saker av.

Bovanägare

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 07 maj-08 kl 08:04 »
Här kommer min stolthet Hermelinhonan Sockervadd, vit med blåa ögon.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #19 skrivet: 07 maj-08 kl 09:10 »
Blå Beveren

Hotot kanin

Dela detta:

* Inloggade just nu

560 gäster, 2 användare (1 dolda)
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser