Min snälla hona, som fick sin första kull för fem veckor sedan där bara en enda unge överlevde, har blivit som förbytt. I natt vaknade maken avv att det skrek hjärtskärande från kaninburen och for upp. Mamma kanin var som en furie och tryckte in sin egen unge i ett hörn och gjorde allt för att ta död på den! Maken vrålade på mig, samtidigt som han slet bort kaninmammán och jag fick tag på en paralyserad livrädd liten kaninpojke! Så halv tre inatt rotade jag fram en annan bur och gjorde iordning den, satte ungen i den. Mamman var som galen i buren! Hon väntar en ny kull och ca 2 veckor men inte brukar de väl anfalla sina små ungar för det?!
Ungen är fem veckor och tre dagar; klarar han sig utan mamma nu? De ska ju vara sex veckor MINST innan man tar dom ifrån mamman, men jag har ju inget val. Behöver han mjölkersättning eller räcker det med vanlig kaninmat? Han får pellets och krossad havre, någon liten frukt eller grönsaksbit. Han hade som tur var inga skador trots att mamman högg efter honom och han har ätit och druckit nu på morgonen.