Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Könsbestämning?  (läst 1679 gånger)

posserud

• Nordsvenske Loke 11 år och ardennern Selma 6 år
    • Värmland
Könsbestämning?
« skrivet: 15 apr-08 kl 07:44 »
Jag undrar hur man kan könsbestämma unga exemplar av tex Svensk Blå och Rouen  ???
Om det inte är möjligt att könsbestämma dem som ällingar, när kan man då börja göra det?
Familj boende på skogsgård i Värmland med våra höns , Blekingeankor och hästar, hundar, katter och ungar. Vi har islänning, nordsvensk av travartyp och nordlandshäst samt en korsning Fjord/Welsh och en isl/ardenner.

fjäderfän

SV: Könsbestämning?
« Svar #1 skrivet: 15 apr-08 kl 08:28 »
du kan könsbestäma dom vid ca 6 veckors ålder på lätet annars måste du känna nån som kan titta om med e hona eller hanne typ nån från kina eller japan dom e duktiga.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

posserud

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 15 apr-08 kl 13:11 »
 ;D Tyvärr så känner jag inga Japaner eller Kineser som är ankexperter.. Hur ska de låta då??
Familj boende på skogsgård i Värmland med våra höns , Blekingeankor och hästar, hundar, katter och ungar. Vi har islänning, nordsvensk av travartyp och nordlandshäst samt en korsning Fjord/Welsh och en isl/ardenner.

Loosy

« Svar #3 skrivet: 15 apr-08 kl 14:58 »
Honorna ger ifrån sig ett bestämt kvack när du lyfter dem medan hanarna är tysta. Jag tycker det går att höra skillnad även om man inte lyfter dem. Hanarna låter men inte lika bestämt "kvackigt" som honorna.  ;D
Har fem ankor av blandad sort samt en västgötaspets

posserud

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 17 apr-08 kl 08:54 »
 ;) Det kommer att bli vild gissningslek här hemma tror jag när det uppnått 6 veckors ålder. Kan se hur vi lyssnar och lyfter  ;D

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #5 skrivet: 17 apr-08 kl 09:42 »
;) Det kommer att bli vild gissningslek här hemma tror jag när det uppnått 6 veckors ålder. Kan se hur vi lyssnar och lyfter  ;D

Välkommen i gänget!  ;) Det är så vi har det som ankuppfödare  :P Det är värre med gässen som man måste vända upp och ner och syna i baken....

Dela detta:

* Inloggade just nu

558 gäster, 2 användare (1 dolda)
Numera

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser