När man inte har så mycket i plånboken så kan man inte hyra och köpa.
Det är visserligen smartare att göra så, men när jag komer så har jag med mej husdjur och tror det kan var svårt att hitta nått att hyra med husdjur i bagaget.
Sen så måste jag ha en address att skicka mitt flyttlass till.
Sen är det skönt at veta vart man ska så man inte känner sej vilse och bara har sin ryggsäck när man kommer hem igen.
Att veta vart man ska känns tryggt när all annans säkerhte runtomkring en har kraschat,,
Det är ju precis det jag menar.
1) Har man inte mycket i plånboken så kan man väl inte köpa överhuvudtaget, om man inte tar lån vill säga. Hyra kan man ju göra eftersom om man inte har några pengar så finns soc-möjligheter tills man hunnit lösa ett sätt att betala hyran på.
2) Det löser automatiskt flyttadressen.

3) Husdjur kan man ha i lägenheter om vi inte snackar höns och hästar förstås, funkade förvisso för pippi, men det är väl inget att rekommendera.

4) Man kan leta upp någon som är beredda att ta in folk och sådär, det är nog den bästa lösningen.
Regga dig på exempelvis Couchsurfing.com eller Hospitalityclub eller något och se om det finns någon som har en soffa över i två veckor (och försök hitta någon som antingen tar emot husdjur eller någon som kan hjälpa dig att ta hand om ditt husdjur medan du är borta).
Hus ska man väl inte direkt köpa på två veckor heller, utan verkligen leta upp ett drömhus (eller som ska kunna bli ens drömhus).
Kan du ge lite mer detaljer om vad du tänker dig så blir det kanske lättare att svara på, men att leta upp någon som ska hjälpa dig att hitta ett hus går garanterat på väldigt väldigt mycket mer pengar, och har man lite pengar från början så är det nog bättre att låta det ta lite tid och leta successivt.
Men nu känner jag ju inte dig och vet inte alls något om livssituation och allt det där, så det är kanske är svårt att göra det så också.