Hej,
en liten varning som kanske inte alls är aktuell i ditt fall. Jag gjorde för några år sedan ett jobb åt en ung kille som hade ett hus från 1800 talet som hade satt sig pga en liten bäck under huset. Självaste upprätningen av huset hade gått bra (det var innan han ringde mig), men vad han hade missat var att dom tidigare ägarna regelbundet hade justerat dörrar och fönster med hyvel när dom pga den sakta växande lutningen hade satt sig. Med följden att alla fönster och dörrar hade stora trekantiga glipor efter upprätningen. Och inte nog med det. Alla golv hade dubblerats med noggrant avvägda nya golv för att ta bort lutet, med följden att alla golv plötsligt lutade efter att stommen fixats till. Mycket jobb för en glad snickare, men också mycket pengar för en stackars husägare. Allt detta tänkte han naturligtvis inte på innan han rätade upp huset, och ärligt talat, vem skulle?
Du borde ganska lätt kunna se om du kommer att stöta på några liknande problem. Det huset måste ju ha lutat ganska ordentligt innan han pallade upp det (jag såg det som sagt aldrig i ursprungligt tillstånd) för att tidigare generationer skulle ha brytt sig om att gå igenom så mycket besvär. Men värt en tanke kanske.