Antal ägg om året / Hur mycket värper olika raser?

Startat av älglund, 01 Feb-08 kl 19:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Attes matte

Jag reagerar på att maranerna sägs lägga bara 150 ägg per år. Det kan omöjligt stämma... Jag tycker dom vräker ur sig ägg! Inte tusan kan dom ligga på samma produktionsnivå som blomme??

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Linkoso

Min maranhöna värper väldigt dåligt tycker jag. Hon är en gulsvartstjärtad maran.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Attes matte

Citat från: Linkoso skrivet 19 Jan-12 kl 11:41
Min maranhöna värper väldigt dåligt tycker jag. Hon är en gulsvartstjärtad maran.

Mina är svart koppar... Kan det skilja mellan färgerna tro?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

grimbart

Citat från: Attes matte skrivet 19 Jan-12 kl 11:27
Jag reagerar på att maranerna sägs lägga bara 150 ägg per år. Det kan omöjligt stämma... Jag tycker dom vräker ur sig ägg! Inte tusan kan dom ligga på samma produktionsnivå som blomme??

/Sara
de kanske räknar med första halvåret innan de börjat värpa? Jag tycker mina värper riktigt bra. Men det behövs värpfoder om man ska jämföra med tabeller. har man en höna som äter ägg så blir kalkylen dålig,likaså med ruvhöns.
Fjäderfän och kaniner

Svarthönan

Citat från: Attes matte skrivet 19 Jan-12 kl 11:45
Mina är svart koppar... Kan det skilja mellan färgerna tro?

/Sara
Ja, det tror jag kanske att det kan, Marans vet jag inte för min slutade redan efter 10 ägg men för dvärgwyandotte står det 160 i nån lista och 200-220 i en annan, kan det vara olika färger/linjer? Här blev det 190 första året men det säger inte så mycket :P

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

1 197 Gäster, 0 användare