Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  BÄBIS IDAG!!  (läst 1480 gånger)

Gräbban

• -
BÄBIS IDAG!!
« skrivet: 11 mar-08 kl 20:56 »
När jag kom hem från jobbet upptäckte jag att jag helt plötsligt hade tre hästar istället för två..
Trodde hon skulle gå ca två veckor till, har inte märkt något alls på henne. Så har hon fölat ute och på dagen! ;D
Ett litet fuxigt hingstföl, som troligen blir rödskimmel, eftersom pappan är det och modern fux.
SÅ jävla söt :-*
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Boström

• Småland
SV: BÄBIS IDAG!!
« Svar #1 skrivet: 11 mar-08 kl 21:05 »
Ett STORT GRATTIS!
Vilken härlig överraskning. O allt hade gått bra? Vi vill se bilder av fölsingen, MASSOR av bilder
Har hästar,kaniner & fjäderfä, bor på landet med sambo o barn.

Charlotte

• -
« Svar #2 skrivet: 11 mar-08 kl 21:05 »
 Ett stort Grattis!!!
Dom kan vara luriga ;)
Jag hade planerat att mina skulle bli lika gamla nästan precis när vi fick föl för flera år sedan.
Men en fick 14 dagar för tidigt och den andra gick nästan 3 veckor över tiden.
                                                   Mvh
                                                Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #3 skrivet: 11 mar-08 kl 23:29 »
Så underbart! Grattis! Vi har fullt av snö häruppe så en oberäknad födsel skulle kunna få allvarliga konsekvenser om den skedde ute utan bevakning.
Hoppas allt är bra med mamma och fölet! :)

Bäsen

« Svar #4 skrivet: 11 mar-08 kl 23:37 »
Vi har fullt av snö häruppe så en oberäknad födsel skulle kunna få allvarliga konsekvenser om den skedde ute utan bevakning.

Hur tänker du då........?

Ja nu fattar jag, det är snön som är orsaken till att djurarter dör ut :o

Drygt är att leva.
Drygt är att dö.
Drygt är att skita i meterdjup snö!!!  Det är aldrig för sent att ge upp!!

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #5 skrivet: 12 mar-08 kl 08:29 »
Jag tänker på att en liten och svag fölis snabbt riskerar att bli nedkyld om stoet fölar på "fel tid" och det är snö och kallt ute och man hittar dem flera timmar senare.

Anette Ö

• Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
« Svar #6 skrivet: 12 mar-08 kl 10:38 »
Grattis till fölis  :D
Mitt sto har en månad kvar o jag hoppas hon går tiden ut för det är ju så lerigt i hagarna nu :-\. Ser hellre att hon fölar inne om hon tänker få tidigare i så fall.

Grattis än en gång.

Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Falin

• -
« Svar #7 skrivet: 12 mar-08 kl 14:11 »
Grattis, vad roligt! Får man komma och titta lite längre fram, kanske?

Gräbban

• -
« Svar #8 skrivet: 12 mar-08 kl 17:28 »
Grattis, vad roligt! Får man komma och titta lite längre fram, kanske?
Du e så välkommen!
Han e så gullig, idag hann dom va ute en hel kvart ( :o) innan det började pissa ner och hagla, så då tog jag in dom igen... Funderar på om min stackars vallack ska iväg på kollo någonstans en månad eller två, för att slippa kärringen ett tag. Någon som har en plats här i närheten?
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Falin

• -
« Svar #9 skrivet: 14 mar-08 kl 14:17 »
Jag har tyvärr fullt, annars hade han gärna fått komma hit.
Och så tycker jag det är dåligt med bilder i den här tråden!!  ;)

Gräbban

• -
« Svar #10 skrivet: 15 mar-08 kl 19:31 »
Jag har tyvärr fullt, annars hade han gärna fått komma hit.
Och så tycker jag det är dåligt med bilder i den här tråden!!  ;)
Shit ja, bilder... :P Ska bar fixa några först och sen lära mig hur jag knölar in dom i datorn...  :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

637 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser