Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Toarulle i toaletten.  (läst 6667 gånger)

Anders E

• -
    • Ljusvision
Toarulle i toaletten.
« skrivet: 01 mar-08 kl 11:51 »
Min treåriga dotter lekte med toaletten och spolade ner en toarulle. Nu sitter den fast bakom kröken :-\
Nån som varit med om liknande och vet hur man löser stoppet. Har varit inne på att prova med rensband men är orolig att man bara skjuter proppen längre in i avloppet då. Toan ligger på övervåningen och om proppen kommer ner till huvudstammen får vi det riktigt besvärligt :-\
« Senast ändrad: 01 mar-08 kl 11:53 av Anders E »

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Toarulle i toaletten.
« Svar #1 skrivet: 01 mar-08 kl 12:23 »
Plocka loss hela stolen måste väl vara det enkaste ??? Även om det är ett skitjobb :P
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

ersam

• -
« Svar #2 skrivet: 01 mar-08 kl 13:57 »
En kraftig avlutning kan göra susen. Löser upp pappret till ingenting!

Dagens ungdom! Har du ingen pli på ungen?  ;)

Hoppas det löser sig!
ES

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
« Svar #3 skrivet: 01 mar-08 kl 14:04 »
Tror också på upplösningsmetoden. Men varmvatten och en liten aning diskmedel är kanske lite snällare. Och lite petande då och då.

A.

Filip Skräplund

« Svar #4 skrivet: 01 mar-08 kl 14:19 »
Kaustiksoda kan spräcka toastolen.
Papper kan fastna i rörkrökar om man har otur, åtminstone i gamla gjutjärnsrör, blir nästan som cement med tiden.
Jag tror också på att skruva loss stolen.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #5 skrivet: 01 mar-08 kl 17:24 »
Om man bor i hyresrätt så är den enklaste lösning att ringa hyresvärden.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

ersam

• -
« Svar #6 skrivet: 01 mar-08 kl 20:03 »
Kaustiksoda kan spräcka toastolen.
Papper kan fastna i rörkrökar om man har otur, åtminstone i gamla gjutjärnsrör, blir nästan som cement med tiden.
Jag tror också på att skruva loss stolen.

Vad är detta? Spräcka toastolen... Finns det verkligen belägg för detta? Har hört (och läst på burken) att det inte ska användas vid äldre gjutjärnsavloppsrör. Den enda gången en kraftig reaktion kan ske är om det finns en starkt sur lösning i toan. Då lär det fräsa av bara den. Annars går det lugnt till! Har avlutat mina bigrejer idag och det läckte i gummihandsken. Så nu har jag en gul nagel. Värre än så är det inte. Få det inte i ögonen bara!!!

ES

Neiklot

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 03 mar-08 kl 12:18 »
Tjaa, det gamla beprövade verktyget "sugpropp" eller vad det heter, funkar kanske?

Eulalia

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 03 mar-08 kl 12:21 »
jag tror en kombination av varmt vatten, kaustiksoda och sugpropp borde göra susen.
Och tålamod...det är papper, det måste lösa upp sig i vatten förr eller senare!

Pastorn

• -
« Svar #9 skrivet: 03 mar-08 kl 20:58 »
kraftig ståltråd krökt i ändden som en krok, sen är det bara att fiska, har varit i snarlik sits och det funkade för mej efter en massa pill.

ersam

• -
« Svar #10 skrivet: 04 mar-08 kl 16:36 »
Min treåriga dotter lekte med toaletten och spolade ner en toarulle. Nu sitter den fast bakom kröken :-\
Nån som varit med om liknande och vet hur man löser stoppet. Har varit inne på att prova med rensband men är orolig att man bara skjuter proppen längre in i avloppet då. Toan ligger på övervåningen och om proppen kommer ner till huvudstammen får vi det riktigt besvärligt :-\

Hur går det Anders?! Det har gått några dagar nu. Kan vara bra att vara förberedd med en påhittig unge hemma!

ES

Anders E

• -
    • Ljusvision
« Svar #11 skrivet: 07 mar-08 kl 15:06 »
Nu är toarullen väck :D
Att pilla ut det med ståltråd eller rensband funkade inte, jag fick montera bort toastolen och sen gick det snabbt att dra ut rullen. Tänk vad spännande min dotter tyckte att det var att fixa, hoppas hon inte får några idéer av operationen bara :-\
Min svåger fick sin svindyra bettskena nedspolad av min systerdotter när hon skulle städa och göra fint så visst är barn påhittiga ;D

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #12 skrivet: 07 mar-08 kl 15:44 »
Min svåger fick sin svindyra bettskena nedspolad av min systerdotter när hon skulle städa och göra fint så visst är barn påhittiga ;D

Min svägerska kokade sin mans bettskena när hon ändå höll på att koka barnens flasknappar.  ::) Fast hon sa inget så när mannen skulle sätta in den på kvällen så passade den inget vidare och han begrep ingenting.  ;D Fast då var hon ju tvungen att säga som det var.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

627 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser