jag funderar lite på att om man har en pellets/flis brändning med "efter bräningskammare" så kommer man ju upp i de 3-500gr som behövs, problem nr:1 är ju att få över den avgas/luft temperatur till motorn på bästa sätt.. en "kylflänns" kan ju vara ett enkelt men dock inte särskilt effektivt sätt.. men om man skulle bygga en större värmeväxlare o med olja som klarar temperaturerna (eller lämplig vätska) så kan man ju få fatt på maximal % av värmen innan den går ut till kråkorna

OM det nu rent praktiskt skulle vara möjligt så skulle man ju kunna ha en acc tank med olja och en temperatur på 500gr..
Kylning är i mitt fall ett mindre problem för mig då jag har en bäck där jag har kylvatten och en Damm på 500kvm/2m djup..
sedan är det ju iofs tempeatur skillnaden som är viktig.. o om kylningen är 10gr eller 50gr.. så är ju värmen det svåra/dyra..
en annan troligen ur drift synpunkt omöjlig lösning.. men.. om man hade ett större gengasaggregat som man kör på flis.. men då är frågan.. hur får man den att gå i en vecka.. eller 10 timmar utan underhåll.. (drömmen vore ju att fylla den med ett ton flis varannan månad..)
(gengasen kör man på stirling motorn)