Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Red Angus.  (läst 1104 gånger)

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Red Angus.
« skrivet: 24 feb-08 kl 15:41 »
Jag satt ock läste ett reportage i nya numret av westerntidningen "Lucky Rider".
Reportaget handlade om en ranch där dom uteslutande födde upp RED Angus.  ???

Jag visste inte att det fanns en annan "Angus-ras" då jag trodde att alla Angus var svarta.
Är det samma "ras" eller har färgen någon betydelse på köttkvalitet, temperament, storlek m.m.?

Jag är kanska okunnig på kor, men alltid lär man sig något nytt, (nyfiken som jag är på alla djur.  ::))
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
SV: Red Angus.
« Svar #1 skrivet: 24 feb-08 kl 20:25 »
Två färgvarianter.

De de röda anses vara livligare ?
« Senast ändrad: 24 feb-08 kl 20:30 av Rosa »
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser