Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Its not easy being green, tv-serie  (läst 1826 gånger)

Orcus

• ORCUSNET.TK
Its not easy being green, tv-serie
« skrivet: 22 jan-08 kl 11:55 »
Vet inte om detta tips passar här under boktips, men det var det enda jag tyckte denna platsa under.

tänkte bara tipsa om den bra serien "Its not easy being green".
BBC serie om en familj som flyttar från stan till ett hus på "landet" där de bygger och fixar sig till självförsörjning av el och vatten och grönsaker och lite sånt.

Det som finns med i serien är: vattenhjul, vindsnurror, grisar och grönsaker och en del mer grejer.

enligt mig så är det en riktigt bra serie väl värd att titta på.

www.itsnoteasybeinggreen.org
« Senast ändrad: 22 jan-08 kl 11:55 av Orcus »
Med vänlig hälsning Mattias, Bollnäs
Kolla hemsidan för att se våran husrenovering och våra fotografier.

Sommartorparn

Re:Its not easy being green, tv-serie
« Svar #1 skrivet: 22 jan-08 kl 12:19 »
Jag har klickat på länken, men där kan man ju inte se någon film. Var hittar jag tv-serien då?

Och i det här sammanhanget undrar jag om andra utländska tv-program som har rekommenderats - hur vet man om det är en legal länk man tittar på? Brukar ju titta ibland på SVT, det är ju okej, men det har inte kommit något på hemsidan på länge som var värt att se (har ingen tillgång till vanlig svensk TV, för SVT har vänligen sett till att man bara får in svenska program utomlands över satellit om man betalar svinmycket och avstår från allt utom rapport och sånt.)

Orcus

• ORCUSNET.TK
« Svar #2 skrivet: 22 jan-08 kl 12:24 »
länken är till deras hemsida där de skrivit om vad de gjort litegrann.

serien är en bbc-produktion så kanske går att hitta info där om när den går igen.

här är en länk till bbc http://www.bbc.co.uk/lifestyle/tv_and_radio/green/

« Senast ändrad: 22 jan-08 kl 12:33 av Orcus »
Med vänlig hälsning Mattias, Bollnäs
Kolla hemsidan för att se våran husrenovering och våra fotografier.

mahe

« Svar #3 skrivet: 29 jan-08 kl 13:24 »
Serien går att ladda från pirate bay.

Den är intressant, men den hade kunnat vara betydligt mer givande ur ett kunskapsperspektiv. Oproportioneligt mycket tid går åt till diverse tekniska lösningar, medan odlingen t.ex. nästan inte får något utrymme. Man får i princip inte se några misslyckanden, utan allt bara flyter på utan att man får se de felsteg som man kunde ha lärt sig något av. Pappan i familjen verkar nästan manisk när det gäller gris-slakten, trots att grisarna köps in av en bonde, föds upp på inköpt foder och sedan dödas av en extern slaktare. Hur självhushållande är det? Eftersom de har som mål att bli självhushållande borde de äta sådant som de hållbart kan få att växa på gården. :)

Jag har visserligen bara sett halva första säsongen, men jag börjar tröttna...
« Senast ändrad: 05 feb-08 kl 10:14 av mahe »

Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser