Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rätt lukt på hösilage?  (läst 14045 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Rätt lukt på hösilage?
« Svar #40 skrivet: 22 nov-11 kl 18:02 »
Vårat hösilage är grönt o luktar gräs.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Nemi

• Gotland
« Svar #41 skrivet: 22 nov-11 kl 18:16 »
Ja. Det känns verkligen som tur. Råkade köra en annan väg till jobbet och såg småbalär. Ringde och får köpa ca 11 småbalar. Har precis i år börjat pressa en del småbal på försök, t ex till de som bara har ett par hästar eller som jag, en pyttebesättning.

Fråga kring förvaring; bör balarna förvaras ute eller kan de stå inne i lammhuset eller kvittar det?
Månskenslammbonde på världens vackraste ö; Gotland.
Här bor jag med mina två härliga blandrashundar, fyra katter och sex Gotländska pälsfår; Saga, Ida, Greta, Klara, Ellen och Aina.

vallhunden

• Västergötland
« Svar #42 skrivet: 22 nov-11 kl 18:31 »
Plastade balar, antar jag att det handlar om ???
Plastade balar ska inte stå på ströbädden, då får de värme underifrån. De kan ligga ute, men var försikitg: sork kan gräva gångar under och komma åt att ha sönder plasten = förstörd bal.

Man kan lägga dom på lastpallar, så att de kommer upp lite från underlaget. Eller på ett trägolv.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Nemi

• Gotland
« Svar #43 skrivet: 23 nov-11 kl 18:13 »
Nej nej. De skulle såklart inte stå på bädden, utan på betonggolv men inne i lammhuset/ladugården. Tänkte mest på att det ju är varmare därinne än ute, och att även som oöppnade skulle de må bäst att stå så kallt som möjligt. Men har de stått ute på sommaren så kvittar det nog.
Månskenslammbonde på världens vackraste ö; Gotland.
Här bor jag med mina två härliga blandrashundar, fyra katter och sex Gotländska pälsfår; Saga, Ida, Greta, Klara, Ellen och Aina.

Dela detta:

* Inloggade just nu

610 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser