Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211985 gånger)

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
SV: Lilla Moon
« Svar #1660 skrivet: 18 jul-09 kl 20:50 »
Nått fynd på Antikladan=?
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1661 skrivet: 19 jul-09 kl 08:29 »
Palleman, kan du inte lägga in en bild på det sista rummet. Man skymtar lite på sista bilden här ovan, men jag vill se hur det ser ut innanför öppningen till vänster om fåtöljen. Det blir så himla bra. Jag tror nästan att hela den här tråden inte är möjlig, det kan faktiskt inte bli så snyggt när det var så fult från början. Om inte annat kan det säkert inte återupprepas förrän om....ja hundra år!!

Det är svårt att ta ett bra foto då det är sådant litet utrymme men skall försöka  ;D Man sover dock gott och mysigt där.

Nått fynd på Antikladan=?

Oh yes.. knivstill i silver, 2 st 50ths amerikanska servetthållare till, köksredskap, en hel servis till, samt en häcksax på Återbruket  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Attes matte

• Jämtland
« Svar #1662 skrivet: 19 jul-09 kl 14:18 »
Va roligt att det verkar gå bra för dig! Kikade runt lite på hemsidan oxå, och det är ju lite kul när man följt din renovering från början.  ;)
Men jag reagerade lite på en sak... Du skriver att huset är byggt 1909... Är det verkligen det? Det var ju 1909 som det nya fastighetsregistret gjordes, så många äldre hus reggades tydligen som byggda 1909 då. Eller är det faktiskt byggt 1909? Vem vet, det kanske är mycket äldre...  ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1663 skrivet: 21 jul-09 kl 19:18 »
Va roligt att det verkar gå bra för dig! Kikade runt lite på hemsidan oxå, och det är ju lite kul när man följt din renovering från början.  ;)
Men jag reagerade lite på en sak... Du skriver att huset är byggt 1909... Är det verkligen det? Det var ju 1909 som det nya fastighetsregistret gjordes, så många äldre hus reggades tydligen som byggda 1909 då. Eller är det faktiskt byggt 1909? Vem vet, det kanske är mycket äldre...  ;)

/Sara

Så vitt jag vet så är huset från 1909, alla källor tyder på detta.
Grunden är dock äldre, det första huset stod på denna.. sen brann det ner innan detta bygdes.

Och tösen, hon är la duktig.. i ur och skur ligger hon där.. och nu har dom andra hönorna fattat vinken.. så just nu har jag 3 bon som vaktlarna ruvar på.. märkligt.. massa naturruvade pycklisar får vi hoppas på..  ;D

Samt denna.. stolt över att den blommar, från frö.. cooolt.. något lyckades man med.
Annars har dagen flutit på snabbt, miljoner med sängkläder har tvättats, manglats och strukit och nu på sin rätta plats i garderoben, pojkarna hjälpte te medans Palle sov på soffan, j-vla Borelia skit... Gäster väntas imorgon samt till helgen.

Ut på stan efter tvätten och käka middag med pojkera.. sen var energin slut igen.. hem.. då vart man pigg igen.. så passade på att gjuta stolpar, in med fä och djur och nu ned räkning till min bästa "sak" kommer hem..  :-[
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1664 skrivet: 21 jul-09 kl 19:28 »
Duktiga vaktlar! Vi får förhoppningsvis hem ett gäng vaktelpycklisar snart med! Albin blev så inspirerad när vi var hos dig!

Men vad är det för "sak"? ;D

Ta't lungt och kör med pöjkarna! ;)

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1666 skrivet: 22 jul-09 kl 18:26 »
Släkt med dessa kanske?

http://images.google.se/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&hl=sv&q=blomman+f%C3%B6r+dagen&btnG=S%C3%B6k+bilder&gbv=2&aq=f&oq=

Släkt kanske, men blommar flera dagar dessa.. fina är dom iaf.. och än så länge har dom fått stått i fred för hönsen..  :-\
Idag har humöret vart häftigt både och det ena och det andra hållet men fick 3 st stolpar gjorda te staketet iaf.. nu på spackling... middag nu, sen en tur ut i svampskogen (hoppas jag)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1667 skrivet: 25 jul-09 kl 05:16 »
Va i helvete!

Började vid 22 tiden igår.. *dunka dunka* i skogen.. sen lyckades jag somna och vart arg och skulle minsann ringa Lisebergs Camping och klaga.. men vaknade nu vid 5.. sovit piss hela natten, huset knöckat av gäster.. och ingen har säkert sovit heller.. då insåg jag.. !!!

ÄR JU RAVEFEST vid Skatås.. vafan.. nu ringer jag snuten.. sagt o gjort.. hoppas dom jävlarna åker dit.. så musiken tystnar.. fönsterna här på norrsidan (där dom flesta gäster sover) skallrar...   >:( >:(

Luffsen

• -
« Svar #1668 skrivet: 25 jul-09 kl 11:52 »
Spelar dom så j-a högt? Jisses... då är den pågående gatufesten i Härnösand inget alls ju...

Är bara en gång om året dom har ravefester?
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1669 skrivet: 25 jul-09 kl 13:18 »
Spelar dom så j-a högt? Jisses... då är den pågående gatufesten i Härnösand inget alls ju...

Är bara en gång om året dom har ravefester?

"Dom" hade en liknande i juli förra året med.. suck! Och nu även i år.. nästa år lär det inte bli nån, skall jag se till!  >:(

Gästerna har farit, Palle farit som en illbatting där uppe och ordnat för nya som ankommer idag... Tvättar, skall stryka snart, men innan det ner i landet och ta upp all potatis som fått nån skum ohyra på sig, upp med en del lök o hänga.. samt plocka ärtor... jobb jobb.. hela tiden.. när skall man så semester?

Skall dock ta några timmars "ledigt", åka till Röda Sten.. "fira 1 årsdagen" ensam, den som jag delade denna dag med är inte hemma :(.. lite, eller ja.. mkt trist men det får gå.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1670 skrivet: 25 jul-09 kl 18:58 »
Nu får herrn rycka upp sig lite................................. :-*

När kommer Adis hem?

:)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1671 skrivet: 25 jul-09 kl 21:58 »
Nu får herrn rycka upp sig lite................................. :-*

När kommer Adis hem?

Jag försöker ;)

Hoppas han dyker upp den 6 augusti på Landvetter..  ;D

Nu är huset fullt igen, strukit örngott och handdukar.. mer att tvätta imorrn.. puh!

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1672 skrivet: 25 jul-09 kl 22:09 »
Jag försöker ;)Bra det!!!! ;)

Hoppas han dyker upp den 6 augusti på Landvetter..  ;D Klart att han kommer............................

Nu är huset fullt igen, strukit örngott och handdukar.. mer att tvätta imorrn.. puh!önskar att tiden funnits till.....så hade jag hjälpt dig ;)

;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1673 skrivet: 25 jul-09 kl 22:17 »
Imorgon finns det inte ett enda rent lakan eller påslakan.. skall tvätta i 3 tim, sen stryka allt.. lär tillbringa hela dagen i tvättstugan!  :o Tänk på Palle kl. 14.00 och framåt.. inte en rynka skall finnas!!!

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1674 skrivet: 25 jul-09 kl 22:34 »
¨Låter som om gästerna har det riktigt bra!!!!!?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1675 skrivet: 25 jul-09 kl 22:48 »
¨Låter som om gästerna har det riktigt bra!!!!!?

Du får la ta in på hotellet för en romantisk weekend med karln din.. men inget snusk i sängarna.. då dunkar jag med kvasten i taket!!! Och är du redigt go i huvve så kan du få rabatt.. , hur mkt.. kan vi diskutera länge om ;)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1676 skrivet: 25 jul-09 kl 22:49 »
Du får la ta in på hotellet för en romantisk weekend med karln din.. men inget snusk i sängarna.. då dunkar jag med kvasten i taket!!! Och är du redigt go i huvve så kan du få rabatt.. , hur mkt.. kan vi diskutera länge om ;)

Med andra ord har du ingen bröllopssvit  ;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1677 skrivet: 25 jul-09 kl 22:54 »

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1678 skrivet: 26 jul-09 kl 06:25 »
Med andra ord har du ingen bröllopssvit  ;)

Näru, har skall det inte skakas nåra sängar inte.. ;) Då åker kvasten fram!! Tur jag har huvudnyckel te alla rum..  ::)

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Toka.. nu vågade du inte säga nåt annat.. är du redigt snäll kan du få frullo på sängen ozzå... :P

Just nu står det och jäser frallor, blir scramled eggs och american pancakes oxå, yum yum.. huset vart fullt inatt oxå.. var egentligen tänkt 2 st bara.. men ramlade in 5 till.. är la gott!!  ;D ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1679 skrivet: 26 jul-09 kl 06:28 »
....och ramlade just in en bokning.. lååååångväga ifrån.. nämligen Taiwan.. Mr or Mrs Chang kommer den 11 sep.. ohh scary..  :o :o ;D ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

597 gäster, 2 användare
Lagge76, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.

* Nya annonser