Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212057 gånger)

Luffsen

• -
SV: Lilla Moon
« Svar #1640 skrivet: 12 jul-09 kl 23:28 »
Ojdå... Danke Schön... eller hur det nu stavas.  :)

*är bäst på svenska jag*  ;D
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

AliceIUnderlandet

• Skåne
« Svar #1641 skrivet: 15 jul-09 kl 15:17 »
Jag har tyvärr inte hunnit ha vägarna förbi Torpet Mon än men jag passade på att tipsa om det på min nystartade blogg. :)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1642 skrivet: 15 jul-09 kl 18:33 »
Jag har tyvärr inte hunnit ha vägarna förbi Torpet Mon än men jag passade på att tipsa om det på min nystartade blogg. :)

Oj va rart! Tack så hemskt mkt.. idag kom nya gäster 2 st.. imorrn tomt.. sen 7 personer som skall checka in på fredag.. puh!

Och kom med här oxå.. ;)

http://heltekologiskt.se/
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

yggdrasil

• Småland
« Svar #1643 skrivet: 16 jul-09 kl 10:07 »
gillade artikeln på http://heltekologiskt.se/

speciellt citatet :D
"
Men, som Patrik själv uttryckte det: ”Man ska inte behöva vara miljönörd för att komma hit. Man kan vara alldeles vanlig också.”

vi kommer nog snart tillbaka och behöver du hjälp med att sökmotorsoptimera din webplats får du säga till :D
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Yoda

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #1644 skrivet: 16 jul-09 kl 19:18 »
Läste artikeln som var jättebra men gäss ??? Har jag missat något? Trodde det var ankor.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1645 skrivet: 17 jul-09 kl 08:29 »
Gäss ja.. ;) Well.. hehe.. jag är tyst.

Idag tappas en dörr.. far har byggt en ny dörr med karm te källaren, idag tappas den med trästav. Najs.. skall oxå beställa en enorm energiglas skiva te denna.. 1 x 2 meter dörr med glas.. grooovy.

Palles Borelia bör väl vara över, lite piggare nu men i veckan har det vart lögn i helsike att hålla sig vaken.. bara gått och gäspat hela tiden och arbetsmoralen är inte på topp nu heller.. utan går mest och önskar att jag kan få semester.. men som en bekant sa i veckan.. "Du, semester? Det behövs väl inte.. du går ju bara hemma hela dagarna, du har ju semester hela tiden"..    jahapp.. så det är så folk ser det..  :-\
Brukar nog säga att jag jobbar mest av alla jag känner, men får minst betalt om än inget för det.

Börjar bli lite uttråkad och invand här på Torpet. Vill komma iväg... vart som, slippa huset för en vecka eller 2.. men men, bara bita ihop och le..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1646 skrivet: 17 jul-09 kl 09:40 »

Idag tappas en dörr.. far har byggt en ny dörr med karm te källaren, idag tappas den med trästav. Najs.. skall oxå beställa en enorm energiglas skiva te denna.. 1 x 2 meter dörr med glas.. grooovy.

Palles Borelia bör väl vara över, lite piggare nu men i veckan har det vart lögn i helsike att hålla sig vaken.. bara gått och gäspat hela tiden och arbetsmoralen är inte på topp nu heller.. utan går mest och önskar att jag kan få semester.. men som en bekant sa i veckan.. "Du, semester? Det behövs väl inte.. du går ju bara hemma hela dagarna, du har ju semester hela tiden"..    jahapp.. så det är så folk ser det..  :-\
Brukar nog säga att jag jobbar mest av alla jag känner, men får minst betalt om än inget för det.

Börjar bli lite uttråkad och invand här på Torpet. Vill komma iväg... vart som, slippa huset för en vecka eller 2.. men men, bara bita ihop och le..
det släpper när du kommer ner och dricker ööööl :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1647 skrivet: 17 jul-09 kl 10:29 »

Du är alltid välkommen till småland!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1648 skrivet: 17 jul-09 kl 11:04 »
det släpper när du kommer ner och dricker ööööl :)

Skall försöka se fram emot det, nu är det mesta grått bara.. men sola skiner ju alltid i Skåne ;)

Du är alltid välkommen till småland!

Tack rara ni.. kanske blir la en tur..

Idag har torpet kommit med under Booking.com,s listningar över bokningsbara hotell.. så nu får la vi se om det dyker in fler bokningar..

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1649 skrivet: 17 jul-09 kl 11:10 »
Skall försöka se fram emot det, nu är det mesta grått bara.. men sola skiner ju alltid i Skåne ;)

Ja nästan i alla fall  ;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1650 skrivet: 17 jul-09 kl 15:06 »
Hemskt trött... gjort redo rummen, förberett frukosten imorrn och väntar på gäster.. 7 st.. 5 danskar.. en barnfamilj och samt 2 vänner från Örebro.
Plus andra vänner som bara kommer på besök.. huvet smockat hehe..

Men fick en glad nyhet på mailen.. Torpet Mons första internationella bokning, legat ute i onlinesystemet i 5 timmar och fått en bokning redan.. en Miss Molly från Glasgow.. cooolt..

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1651 skrivet: 17 jul-09 kl 15:07 »
Gratulerar!  :D

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #1652 skrivet: 17 jul-09 kl 19:23 »
Fräckt med miss Molly!  :D
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #1653 skrivet: 17 jul-09 kl 22:35 »
Åh, du måste smygfota henne och lägga upp här. Miss Molly, I love you already! ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1654 skrivet: 18 jul-09 kl 08:09 »
We salut you miss Molly!  ;D

Huset fullt och frukosten klar, foccacia, nybakt äppelpaj, stekta american pancakes, plus allt annat.. puh! Hektiskt morgon..

Och sen har vi lilla oss.. vem som är vad vet jag inte  :-\

Idag bär det upp till Johan Engbergs Antik.. shop til I drop..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1655 skrivet: 18 jul-09 kl 08:14 »
För er som ej kikat in hemsidan så lägger jag upp dessa här..  Tackar vi Sarlas bror, Lars Bohlin för.. underbart med vidvinkel..

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #1656 skrivet: 18 jul-09 kl 17:57 »
Den frukostbuffen såg väldans god ut! Jag blir ritkigt hungrig, trots att jag just fikade! Lyser solen på eller har du sådann solig belysning i köket?

Rummen är jättefina! Jag blev lite nyfiken bara... Vad är det som står lutat på gaveln på sängen i rum 1? Jättesnygg gavel förresten, förmodar att du byggt den själv?

Kan inte heller låta bli att vara nyfiken på miss Molly... Var hon gammal eller ung. Jag inbillar mig att det är antingen eller, antingen en riktigt gammal 'ungmö' eller en ung tjej... Hade hon inget efternamn förresten? Skumt... (jag har läst för mycket Agatha Christieböcker i sommar...)
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1657 skrivet: 18 jul-09 kl 18:17 »
Jag tror att miss Molly är rödhårig, har 50-talskattiga glasögon och bär pennkjol. Hon är nog burlesquedansös om kvällarna.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1658 skrivet: 18 jul-09 kl 18:37 »
Den frukostbuffen såg väldans god ut! Jag blir ritkigt hungrig, trots att jag just fikade! Lyser solen på eller har du sådann solig belysning i köket?

Rummen är jättefina! Jag blev lite nyfiken bara... Vad är det som står lutat på gaveln på sängen i rum 1? Jättesnygg gavel förresten, förmodar att du byggt den själv?

Kan inte heller låta bli att vara nyfiken på miss Molly... Var hon gammal eller ung. Jag inbillar mig att det är antingen eller, antingen en riktigt gammal 'ungmö' eller en ung tjej... Hade hon inget efternamn förresten? Skumt... (jag har läst för mycket Agatha Christieböcker i sommar...)

Molly Finson ;) Blir spännande hehe..

Gaveln ja.. den är keck.. såklart man byggt den själv av överbliven panel.  ;D och ovanför denna står det en skylt.. "Bremen - New York" samt en tvättbräda..

Wobbeke

• -
« Svar #1659 skrivet: 18 jul-09 kl 20:00 »
Palleman, kan du inte lägga in en bild på det sista rummet. Man skymtar lite på sista bilden här ovan, men jag vill se hur det ser ut innanför öppningen till vänster om fåtöljen. Det blir så himla bra. Jag tror nästan att hela den här tråden inte är möjlig, det kan faktiskt inte bli så snyggt när det var så fult från början. Om inte annat kan det säkert inte återupprepas förrän om....ja hundra år!!
Bor offgrid och startar upp mitt eget lilla lantbruk med biodling, får, grisar och grönsaksodling.

Dela detta:

* Inloggade just nu

424 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser