Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211986 gånger)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Lilla Moon
« Svar #1380 skrivet: 26 maj-09 kl 08:28 »
Hold ur horses.. ni skall få se vad bra det blir NU! Men ni får vänta lite längre, gjorde ju givetvis massor med nya beg. fynd på loppisen i Majorna i söndags, lampfästen, tavelramar, speglar och plock..

Nu börjar hemsidan ta form, bokningar börjar komma in.. , adressen (torpetmon.se) till hemsidan skall dock fixeras.. men krånglar just nu så nu får ni nöja er med denna.. (obs sidan under konstruktion) http://patrikeriksson.com/torpetmon/

Det ser fint ut Palle.  :) Ett par särskrivningar hittar jag och ett tips är att skriva vårt istället för vårat (längre ner på sidan), låter proffsigare. Jag hjälper gärna till och korrekturläser din nya sida när den är klar. Fast det finns andra här på alternativ som har bättre koll på skrivspråket men, tillsammans blir det hur bra som helst. Kommer förresten bara till förstasidan. De andra sidorna hittas inte.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1381 skrivet: 26 maj-09 kl 08:33 »
Det ser fint ut Palle.  :) Ett par särskrivningar hittar jag och ett tips är att skriva vårt istället för vårat (längre ner på sidan), låter proffsigare. Jag hjälper gärna till och korrekturläser din nya sida när den är klar. Fast det finns andra här på alternativ som har bättre koll på skrivspråket men, tillsammans blir det hur bra som helst. Kommer förresten bara till förstasidan. De andra sidorna hittas inte.

Thanks.. Som sagt.. (Nu börjar hemsidan ta form, bokningar börjar komma in.. , adressen (torpetmon.se) till hemsidan skall dock fixeras.. men krånglar just nu så nu får ni nöja er med denna.. (obs sidan under konstruktion) http://patrikeriksson.com/torpetmon/;)

Nu ut och släppa ut djur o fän..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

git

• På våran gård är det
« Svar #1382 skrivet: 26 maj-09 kl 09:23 »

Thanks.. Som sagt.. (Nu börjar hemsidan ta form, bokningar börjar komma in.. , adressen (torpetmon.se) till hemsidan skall dock fixeras.. men krånglar just nu så nu får ni nöja er med denna.. (obs sidan under konstruktion) http://patrikeriksson.com/torpetmon/;)

Nu ut och släppa ut djur o fän..

Djuren ute och folket inne igen för en andra frukost :) Hoppas det ok  ;)

vad sidan kommer att bli fin, ville bara säga det.
<ha en bra dag.
// git
Sjuhäradsbygden
våra djur är svenka lantraser, Blandhöns,Gammalsvensk dvärghöna, Bondkatter, Drever,Västgötaspets, Rödkullor. Häst,barnkanin och akvariefiskarna  Finns också förutom oss gårdsfolk

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #1383 skrivet: 26 maj-09 kl 10:35 »
Hemsidan är fin, men jag tror det skulle vara bra att ha lite större teckenstorlek, texten blir onödigt liten och svår att läsa, tycker jag som ändå inte har problem med synen...

Jag tror du kommer kunna hålla dig rullande rätt länge bara på alternativare som vill bo hos dig! Jag till exempel! Frågan är bara när jag skulle få tid över...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1384 skrivet: 26 maj-09 kl 11:38 »
Toppen toppen, bring it.. kritik önskas.. det är ju "ni" som skall använda sidan och då är bra om ni kan använda den på ett så smidigt sätt som möjligt!  ;D

Nu fixa lunch...
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #1385 skrivet: 26 maj-09 kl 21:34 »
Läckert! Det kommer att bli bra det där. Palle! se till att hålla koll på din stresströskel, har den dykt en gång så är den ganska ömtålig.
Sak jag till Götet framöver så kommer jag och sover på Mon  ;D  /Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Gengaskokaren

• Västergötland
« Svar #1386 skrivet: 26 maj-09 kl 22:35 »
... :-\ och för första gången ser jag ljuset i tunneln..

Passa dig dock så inte ljuset kommer från det mötande tåget  ;D
Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell.

Luffsen

• -
« Svar #1387 skrivet: 26 maj-09 kl 23:23 »
Passa dig dock så inte ljuset kommer från det mötande tåget  ;D

Så så... tänk POSITIVT istället. Det behöver inte nödvändigtvis vara tåget som kommer... det kanske bara är ett lok.  ;D
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #1388 skrivet: 27 maj-09 kl 01:41 »
Vilken gullig hemsida.  :D

Ser framemot bilder på dina djur. Vilka specialiteter tänker du servera dina gäster till frukost?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1389 skrivet: 27 maj-09 kl 07:01 »
Goder morgon! Västliga vindar med lite kraftiga tag, huset och tomten är dock fri från storm.. ligger i lä bakom träd och berg  ;D

Igår vart rummet klart, som på när mattan skall in och golvlister monteras..

Frukosten, alla ni vet hur en underbar hotellfrukost är.. så kommer det bli här med.. scramled eggs, kokta ägg från hönor, vaktlar och ankor, frukt, bär o grönt från trädgårn, fil, mjölk, müsli, flingor, nybakt bröd.. well ja u name it..

Och nu.. fungerar hemside adressen.. ;) www.torpetmon.se Bygger vidare och rättar diverse fel under veckan här..  ;D
« Senast ändrad: 27 maj-09 kl 07:03 av Palleman »

getalina

• Halland
« Svar #1390 skrivet: 27 maj-09 kl 18:59 »
Fy fan va stiligt du gör det.  :)

Amerikanska dörrknoppar o lyxiga tapeter. Tänk om de som ägt huset kom å såg det nu. Vilken skillnad mot hur det såg ut när du tog över råttboet.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1391 skrivet: 29 maj-09 kl 21:47 »
Fy fan va stiligt du gör det.  :)

Amerikanska dörrknoppar o lyxiga tapeter. Tänk om de som ägt huset kom å såg det nu. Vilken skillnad mot hur det såg ut när du tog över råttboet.

;D Här går det så bra att svära så.. !

Hehe, råttboet har förändrats.. tänkte göra en summering på hemsidan senare.

Men tog en "bra bild" idag.. och sen vakteläggskartongerna som fick fara ner till affärn som tack för alla djurmat.. 

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1392 skrivet: 31 maj-09 kl 20:22 »
Härlig dag idag, sol och sjön...

Hönsen fått ny tillfällig bostad...

...och ankorna, rekord... 5 ankor i en badbytta...

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1393 skrivet: 31 maj-09 kl 20:38 »
Vad mysigt det ser ut!
Jag har förberett sambon på att om vi åker till Gbg så ska vi minsan bo på mon :D.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1394 skrivet: 01 jun-09 kl 22:34 »
Vad mysigt det ser ut!
Jag har förberett sambon på att om vi åker till Gbg så ska vi minsan bo på mon :D.

Hojta till bara så fixar vi bra pris ;)

Idag, helskön dag och produktiv. Tog tag i sånna dära saker man gått och skjutit på.. Bygga småsaker, lister, en hylla, en skylt och diverse.. Men tillvaron var skön ändå, stod under guldregnet.. bara dånar ovanför av humlor och bin som jobbar för fullt.. härligt.
Har som mål varje dag att plantera lite växter varje dag, lyckades idag med.

Och fick tummen ur.. och fixade skylten jag tänkt på länge som kommer underlätta en del..

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1395 skrivet: 01 jun-09 kl 23:14 »
Snyggt!!!!
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

borka15

« Svar #1396 skrivet: 02 jun-09 kl 12:24 »
fin! hur bara orkar du greja å doma så mycket? :P :P

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1397 skrivet: 02 jun-09 kl 22:01 »
fin! hur bara orkar du greja å doma så mycket? :P :P

Dygnet har ju hela 24 timmar ;)

Idag, plantering och målning på shemat. Samt beställt hemskt sköna sängkläder.. oj vad folk skall sova gott!!! Och min plånbok.. VÄLDIGT mycket fattigare. Jaja.. det är ju bara pengar.

Sitter just nu och har pappersarbete, vissa människor är praktiker och vissa gillar papper, jag är inte den sistnämda. Förstår ej sådan svenska som står i dessa ansökningar jag håller på med.. puckad.. visst är bra på annat.
Men nu är iaf ansökan till Miljökontoret klart om livsmedels hantering. Bör ej va nåra trubbel.. värre är det med FA skattsedeln.. ja hujeda mig.. så mycket konstiga ord och beräkningar man skall göra som inte har ett vett med verkligheten att göra..

Iaf.. har landet tagit sig litet..

getalina

• Halland
« Svar #1398 skrivet: 02 jun-09 kl 22:53 »
Avensjuk jag är så avensjuk................... ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1399 skrivet: 03 jun-09 kl 06:37 »
Avensjuk jag är så avensjuk................... ;)

På pappersarbetet? ;)

God Morgon, oj vad fåglarna kvittrar. Skönt ljud, katten gjorde inbrott genom öppna fönstret.

Och måste bara berätta.. "du Margit, du vet att vi pratade om att släppa ut hönsen".. när jag kommer ut.. så var dom redan ute och hade urtrevligt i gräset, gick o skrockade för sig själva.. Buren tom och dom ute..  :o, men verkade inte vara nån fara så idag får dom en stund ute.. dock med mig med..  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

596 gäster, 2 användare
Lagge76, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser